Aizvien vairāk sūdzību par preču kvalitāti, kas pirktas internetā

0 komentāri

Arvien vairāk cilvēku sūdzas par interneta veikalos nopirktām precēm. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā šādu sūdzību skaits palielinājies par piekto daļu. Eksperti skaidro, ka tik liels sūdzību pieaugums esot saistīts ar interneta tirdzniecības arvien lielāko popularitāti.  

Kopumā pagājušajā gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs  ir saņēmis 160 sūdzības par tā saucamajiem distances līgumiem, par kopējo summu gandrīz 33 700 eiro. Tas ir par 20% vairāk nekā 2013 gadā.

Šādu pieaugumu centra pārstāvji saista ar internetveikalu klientu skaita palielināšanos. Visvairāk sūdzību bijušas par preču nesaņemšanu laikā vai ierobežojumiem izmantot atdošanas tiesības. Pēc likuma to var darīt 14 dienās pēc preces saņemšanas, bet, ja ir iebildumi par preces kvalitāti, termiņš tiek pagarināts līdz 2 gadiem. Iespēja atdot nepatikušo preci faktiski ir vienīgais internetveikalu klientu ierocis, skaidro juristi. Izņēmums esot masveida maldināšana.

”Ja mēs saņemam vairākas sūdzības par kaut kādu vienu konkrētu lietu, jau varam uz to skatīties no kolektīvo interešu viedokļa. Un ierosināt attiecīgi lietvedību. Pārliecinoties par to, vai komersants nemaldina patērētājus un vai tā nav prakse. Un piemērot kaut kādus noteiktus mērus,” stāsta PTAC pārstāve Ilze Žunde

Nesen es [materiāla autore – red.] saņēmu ilgi gaidīto sūtījumu no internetveikala. Iesaiņojumam izskatās, ka nav ne vainas. Un uz tā pat ir firmas logotips. Bet, apskatot somu tuvāk, nu galīgi nerodas pārliecība par to, ka tā ir no īstas ādas. Nerunājot jau par izstrādājuma kvalitāti.

Pirkumu nolēmu atdot, taču, tā kā raisījās aizdomas par to, ka pircēji tiek maldināti par somas materiālu, vēlējos to noskaidrot. Internetveikala darbiniece apgalvoja, ka soma tiešām esot no ādas un atsūtīja uz e-pastu arī ražotāju no Itālijas izsniegto sertifikātu. Tomēr pat pieredzējušai ādas apstrādes meistarei par to rodas šaubas.

”Te jau detaļas var apskatīties. Pēc detaļām pieņemu, ka tā tomēr ir āda. Ne-e,” šaubīga ir ādas dizainere Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas pasniedzēja Lolita Katkovska. Soma tika arī pārbaudīta, un izrādījās, ka soma izgatavota no ādas. ”Ne visas ādas ir dabīgā biezumā, tā kā mēs to redzam. Tās ir biezākas, un ir plānākas. Un tātad ir kaut kāds atkritumu produkts, kas paliek, un savukārt to tā, maļot un izveidojot masu, uztaisa arī pamatslāni, uz kura liek krāsu, impregnē un veido. Ādas pamats ir, bet tā apstrāde ir pakļauta tam, lai saturētu to masu kopā, skaidro Lolita Katkovska.

Tehniski tā vēl skaitās āda, bet faktiski – ādas izstrādājums. Līdz ar to maldināšanu veikalam pārmest nevar. Internetveikala izpilddirektore Baltija valstīs norāda, ka sadarbība ar nekvalitatīviem ražotājiem tiekot pārtraukta.

Pēc internetveikala datiem, visbiežāk cilvēki atgriež bērnu apģērbu. Otra izplatītākā problēma esot neatbilstošs izmērs.

Par šādu maldināšanu internetveikala īpašniekam var tikt piemērots sods līdz 14 000 eiro. Tomēr visbiežāk īpašnieki tiek cauri ar pieprasījumu novērst nepilnības.

Kas attiecas uz manis pasūtīto ādas somu, to veiksmīgi atdevu, saņemot naudu atpakaļ. Jānorāda, ka Latvijas iedzīvotāji pretenzijas var iesniegt pret Latvijā un citur Eiropas Savienībā reģistrētiem interneta veikaliem. Attiecībā uz trešajām valstīm, tostarp arī ASV, mūsu likumi nedarbojas.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas