Rail Baltica vajadzībām atsavinās 1000 īpašumus

0 komentāri

Vasarā valdībai jālemj par galīgo trases novietojuma līniju, bet zināms, ka Rīgā tā saskanēs ar esošo dzelzceļu un sagaidāms, ka tā ievērojami izmainīs galvaspilsētas ainavu. Jaunā dzelzceļa izbūve Latvijā kopumā skars aptuveni 1000 īpašumus un šo zemes gabalu īpašniekiem jārēķinās ar to atsavināšanu.

Zemes gabalu atsavināšana sāksies jau nākamgad. Savukārt Rīgā reālie celtniecības darbi notiks pēc diviem gadiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Mainīsies Rīgas ainava

Rail Baltica būvniecība jāpabeidz 2022.gadā, kas nozīmē sliežu izbūvi cauri visai valsts teritorijai, Rīgas centrālās stacijas pārbūvi, stacijas izveidošanu Rīgas lidostā un centrāla multimodāla sabiedriskā transporta mezgla būvniecību. Jaunā dzelzceļa līnija Daugavas labajā krastā galvaspilsētas ainavu mainīs centrālās stacijas un autoostas rajonā, kur nojauks esošos uzbērumus.

Kaspars Vingris, Rail Baltica projekta ieviešanas departamenta direktors

Ainava būs pavisam citādāka. Tur, kur šobrīd ir uzbērums, mēs redzēsim no Vecrīgas Spīķerus un otrādi. Tālāk sekos jauns dzelzceļa tilts, kur atbilstoši visiem nosacījumiem, būs iederīgs ainavā.

Atsavinās īpašumus

Oktobrī būs zināms, kā sabiedriskā transporta mezgls izskatīsies, un tā atbilstību vēsturiskajam centram vērtēs speciāla starptautiska žūrija, kas sastāvēs no arhitektiem un inženieriem. Pagaidām sliežu trase skaidri zināma vien Rīgā, un lokālplānojumā iekļauti vairāk nekā 400 īpašumi.

Agnis Driksna, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” Attīstības un sadarbības departamenta direktors

Visā Latvijā skarti mazāk par 1000 īpašumiem. Rīgas teritorijā, ņemot vērā, ka tas būs vienotā transporta koridorā ar esošo dzelzceļu, īpašnieku skaits ir neliels. Bet precīzi varēs pateikt, kad būs detalizēti tehniskie risinājumi.

Rail Baltica vajadzīgo īpašumu atsavināšana vispirms sāksies Rīgā. Lai izvairītos no spekulācijām, dzelzceļa skartos zemes gabalus vērtēs neatkarīgi eksperti un atsavināšana notiks par tirgus cenu.

Lauvas tiesu no Rail Baltica izbūves finansē no Eiropas naudas – 238 miljoni eiro nāk no fondu kabatas, bet 54 miljoni ir nacionālais finansējums. Lai dzelzceļa savienojumu ar pārējo Eiropu izbūvētu, tā vajadzībām izveidots valstij piederošs uzņēmums “Eiropas dzelzceļa līnijas”, kas būvniecību īstenos un uzraudzīs. Papildus izveidos Eiropas sliežu platuma kompetences centru.

Dins Merirands, “Eiropas Dzelzceļa līniju” valdes loceklis

Šobrīd būvēta līnija, kas pamatos atšķiras no pašreizējās. Mums ir nepieciešami eksperti, kas spēj darboties attiecīgajā sistēmā un saprot visus standartus, un spēj vadīt šo projektu.

Rail Baltica aptver visas Baltijas valstis un kopā šim projektam piešķirti 442,2 miljoni eiro.

Video

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas