Rail Baltica maršrutam neskaitāmi pretinieki; kopumā projekts skartu ap 2000 zemes īpašumu

0 komentāri

Ātrgaitas dzelzceļa projekts Rail Baltica nodots sabiedrības apspriešanai. Pēc gadiem ilgušām politiķu un ekspertu debatēm ir tapuši vairāki grandiozās ātrvilcienu līnijas maršruti, kurus gan vēl esot iespējams nedaudz koriģēt. Taču jau pirmajā apspriedē ar iedzīvotājiem dzelzceļa būvētāji sastapušies ar lielu pretestību projektam.

Aktuālākā maršruta versija paredz, ka, sākot ceļu Tallinā, vilciens apstāsies Pērnavā. Latvijā pieturvieta ir Rīga, iespējams, arī lidosta. Tālāk vilciens dodas uz Lietuvu, tad Poliju un līdz pat Berlīnei. Latvijā šī trase skar daudzas pašvaldības, un lielākās iedzīvotāju bažas ir par īpašumu atsavināšanu. Šodien bija pirmajā no kopumā 16 sabiedriskajām apspriešanām.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Sējas novads, kas atrodas starp Saulkrastiem un Inčukalnu, ir viens no tiem, caur kuru ies Rail Baltica ātrgaitas vilciena trase.

Tagad izgaismojas, ka ļoti daudzos gadījumos pašvaldību teritoriju attīstības plānos šāda varbūtība nav bijusi iekļauta.

Jānis Junkers saka, ka pie viņa pēc konsultācijām vērsušies daudzi novada iedzīvotāji, uzskatot, ka bijuši maldināti.

Lielā mērā tas skaidrojums, ka trases novietojums līdz šim nav bijis izstrādāts, un arī šobrīd tas ir tikai projekts. Lai līdz tam nonāktu, analizēti ap 50 variantu.

Daļa dzelzceļa līnijas šķērsos Sējas novadu. Ieraugot pirmos variantus, iedzīvotāji ir nepatīkami pārsteigti.

Sējas novada kultūras nams ir pirmā vieta Latvijā, kur sākusies projekta sabiedriskā apspriešana. Darbadienas vidū tas ir cilvēku pilns.

Kartēs attēloti divi iespējamie varianti, no kuriem būs jāizvēlas viens. Tie veidoti, balansējot starp īpašumtiesībām un dabas teritorijām. Kā jau varēja paredzēt, sabiedriskā apspriešana notika augstos toņos.

”Vai tas ir normāli, ka tur ir vasarnīcu kooperatīvs Ābelītes, un tas dzelzceļš iet taisni pa vidu tam kooperatīvam. Es saprotu, varbūt manu māju tas skar, varbūt, bet kā var iebraukt ar projektu veselā kooperatīvā, kur ir 360 māju, un tas dzelzceļš ir taisni pa vidu,” norāda Sējas novada iedzīvotājs Jānis Ratnieks.

Uz daudziem jautājumiem – cik maksās par atsavināmajiem īpašumiem, un cik to būs, patiešām šobrīd atbildēt nav iespējams. Tas būšot atkarīgs no precīza trases novietojuma un īpašumu tirgus vērtības.

Tiesa, ļoti lielas atkāpes no jau izstrādātajiem variantiem nav iespējamas – ātrgaitas vilciena sliežu ceļi nedrīkst būt līkumoti.

Kopumā līdz marta vidum plānotas 16 sanāksmes. Divas no tām Rīgā, lai aptvertu plašāku iedzīvotāju skaitu. Pēc tam ieteikumi tiks apkopoti, skatoties, kā trase virzāma un vai vispār ir pārplānojama.

Kopumā visā Latvijā projekts skartu ap 2000 zemes īpašumu. Pats būtiskākais ir panākt balansu starp iedzīvotāju šā brīža interesēm un projekta nākotnes ieguvumiem.

Vairāk skaties LNT Ziņu dienesta sagatavotajā sižetā!

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas