Vīrietim, kura sievu un bērnu notrieca trolejbuss, apdrošinātājs izmaksā 150 eiro

0 komentāri

Pirms pusotra gada trolejbuss nāvējoši sabrauca jaunu sievieti ar bērnu. Viņas ielai pāri gāja pie atļautās zaļās gaismas. To secinājusi policija, kas izmeklēšanu pabeigusi un jau drīz pie tiesas tiks saukta trolejbusa vadītāja.

Bez ģimenes vienā mirklī palikušais laulātais un bērna tēvs vērsās pie apdrošinātāja, pie kura Rīgas Satiksme apdrošina gan materiālos, gan morālos zaudējumus.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Vīrietim izmaksātā kompensācija tālu pārsniegusi cinisma robežu – par katru bojāgājušo viņam pienākoties 150 eiro.

Izrādījies, ka apdrošinātājs izmaksājis atlīdzību uz spēkā neesošiem Ministru kabineta noteikumiem. Avārijā ģimeni zaudējušais vīrietis vērsies tiesā pret apdrošinātāju. Šai tiesvedībai var būt būtiska ietekme, jo, iespējams, atklāsies, ka līdz šim satiksmes negadījumos cietušie kompensācijas par morālo kaitējumu saņēmuši pēc aplamas sistēmas.

Rīts pagājušā gada 26. maijā bija neierasti saulains. Valsts pārvaldē strādājošais Ansis Priede savu ģimeni ikdienas gaitās vienmēr pavadīja ar automašīnu. Liktenīgajā dienā viņš ierosināja izmantot labo laiku un uz darbu doties kājām. Ansis no mājām izgāja pirmais, 32 gadus vecā Linda un viņu četrus gadus vecā meita Žanete mazliet vēlāk.

Ansis Priede, cietušais

 

Atnākot darbā, man zvanīja Lindas kolēģe un prasīja, kur Lindiņa ir, kāpēc viņas nav darbā? Teicu, varbūt kavējas. Sāku zvanīt, telefons, izslēgts. Zvanīju uz dārziņu, prasīju, vai Žanetīte ir dārziņā. Man atbildēja, nē, brokastis jau galdā, viņi gaidot. Tad es sapratu, ka telefons nav, iegāju internetā. Modernajā laikmetā kāds tviterī jau bija ielicis bildes, ka ir satiksmes sastrēgums. Kad es ieraudzīju to vietu, es neticēju, bet sāku saprast, ka kaut kas nav kārtībā.

Jauno sievieti ar bērnu nāvējoši sabrauca uz gājēju pārejas Čaka ielā. Viņas ielu šķērsoja pie atļautās zaļās gaismas. 18. trolejbusa vadītāja pārbrauca pie sarkanās gaismas, un uzreiz nebremzēja, uztriecoties gājējām.

Pasažieri stāsta, ka trolejbuss sievieti vēl vilka mazu gabalu līdzi. Meitenīte no gūtajām traumām mira notikuma vietā. Viņas mammas dzīvība izdzisa tās pašas dienas vakarā slimnīcā.

Rīgas satiksmes darbiniecei negadījuma izraisīšanas brīdī bija 59 gadi. Viņa liecības nesniedz un savu vainu neatzīst. Krimināllietu pret trolejbusa vadītāju tiesa skatīs decembrī. Neatkarīgi no policijas savāktajiem pierādījumiem Rīgas Satiksme ir iestājusies par savas darbinieces advokātu, sakot, ka viņa nav vainīga. Un nekādu kompensāciju cietušajam Ansim Priedem maksāt negrasās.

Bez ģimenes palikušais Ansis Priede pēc atlīdzības vērsās pie apdrošināšanas kompānijas ”Gjensidige Baltic”, kur Rīgas Satiksme jau ilgus gadus apdrošina savus transportlīdzekļus.

Apdrošinātājs sākotnēji lūdza cietušajam iesniegt notiesājošu galīgās tiesas instances spriedumu, kurā būtu redzams, ka vainīga negadījumā ir Rīgas Satiksmes darbiniece. Bet tad šā gada maijā nolēma segt bēru izdevumus un par sāpēm un garīgajām ciešanām izmaksāt Priedem morālo kompensāciju.

2013. gada oktobrī tā dēvētajā Drozdova lietā, kur sešgadīga zēna vecākus sabrauca piedzēries taksometra vadītājs, Eiropas Savienības (ES) tiesa nosprieda, ka ceļu satiksmes negadījumā cietušo ģimenes locekļu apdrošināšanas atlīdzības limits neatkarīgi no bojāgājušo skaita ir vienots visā ES un Latvijā nostiprināts OCTA likumā.

Tie ir pieci miljoni eiro. Taču Latvijā apdrošinātāji līdz šim izmantoja Ministru kabineta noteikumos noteikto limitu, kas par apgādnieka vai laulātā nāvi noteica atlīdzību tikai 150 eiro.

Tos par spēkā neesošiem jau no to pieņemšanas brīža, 2005. gada 21. maija, pērn decembrī atzina Satversmes tiesa. Spriedumam ir likuma spēks. Tas nozīmētu, ka arī Ansim Priedem apdrošināšanas atlīdzība nedrīkstētu būt tik maza. Bet apdrošinātājs tā nedomā. Viņi līgumu ar Rīgas Satiksmi noslēdza 2014. gadā, kad noteikumi, viņuprāt, vēl bija spēkā.

Šobrīd par antikonstitucionāliem atzītie Ministru kabineta noteikumi ar zemajiem apdrošināšanas atlīdzības limitiem tapa finanšu ministra Oskara Spurdziņa un premjera Aigara Kalvīša laikā. Jaunajos, pagājušā gada vasarā pieņemtajos, noteikumos limiti ir augstāki un piesaistīti minimālajai algai. Taču joprojām tuvu nav  likumā minētie 5 miljoni.

Par OCTA polisēm pašvaldības uzņēmums Rīgas Satiksme starptautiskajai apdrošināšanas kompānijai Gjensidige pagājušā gadā prēmijās samaksāja ceturtdaļmiljonu eiro. Tās bijušas zemākās prēmijas.

Gadījumā, ja tiesa pilnībā vai daļēji piedzīs no Gjensidiges morālo kompensāciju Ansim Priedem, apdrošinātājs sola sūdzēt tiesā valdību par nepareizi ieviestiem ministru kabineta noteikumiem.

Latvijas tiesas sagaida smags jautājums, cik maksā cilvēku dzīvība un kāds naudas  apmērs var kompensēt to skarbo patiesību, ar ko būs jāsadzīvo palikušajiem visu atlikušo dzīvi. Ansis Priede saprot,ka tiesāšanās nebūs ne ātra, ne viegla. Taču viņš to dara arī citu cietušo interešu vārdā.

Skaties video!

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas