Latvijas dzelzceļš maksās 330 000 eiro par uzņēmumu, kurā vēl jāiegulda miljoni

0 komentāri

Valdība šonedēļ pēc uzstājīgas ZZS prasības pavēra ceļu kādam darījumam valsts uzņēmumā Latvijas dzelzceļš. Lai ražotu platformas NATO tankiem, par 330 000 eiro pirks necilu noliktavas ēku Daugavpilī, kur līdz šim saimniekoja ar Krievijas biznesu saistītas personas.

Valdības sēdē šo ideju virzīja ZZS politiķi un ar balsu vairākumu to arī pieņēma. Ir ļoti iespējams, ka nāksies vēl ieguldīt vairākus miljonus eiro, lai uzņēmums, kuru nu iegādājies dzelzceļš, sāktu strādāt.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

2011.gadā Krievijas pilsētas Barnaulas tirdzniecības nams Lokomotīve Latvijā atvēra meitas uzņēmumu, kas dibināja SIA Rīgas vagonbūves uzņēmums Baltija. Tas ar Latvijas dzelzceļa vadītāju Uģi Magoni vienojās, ka Daugavpils dzelzceļa depo teritorijā tam piešķirs teritoriju.

Latvijas Dzelzceļa meitasuzņēmums Ritošā sastāva serviss ieguldīja līdzekļus un kļuva par kopfirmas 25% īpašnieci. Latvijas dzelzceļš kopuzņēmumam piešķīra lokomotīvju remonta pasūtījumus.

Uzņēmums ķērās arī pie lokomotīvju ražošanas. 2014.gada nogalē tas prezentēja pašu ražotu lokomotīvi. Pasākuma namatēvs bija uzņēmuma vadītājs Krievijas pilsonis Andrejs Žakalovs.

Nekas no spožajām Žakalova iecerēm nepiepildījās. Latvijas Investīciju attīstības aģentūra firmai arī atteica Eiropas naudu. Tad radās jauns biznesa projekts. Krievijas uzņēmējs bija iecerējis Zviedrijas rūpnīcā nopirkt tehnoloģiju kontrtreileru ražošanai un salikt šis mehānismus NATO tanku transportēšanai Daugavpilī.

Kā Nekā personīga uzzināja Satiksmes ministrijā, sākotnēji šī ideja tikusi prezentēta igauņu uzņēmējam Oļegam Osinovskim, taču viņš atteicies. Kontrreileru ražošanas licence maksājusi vismaz 5 miljonus eiro un igaunis nav redzējis iespēju, kā šo naudu varētu atpelnīt. Tad Krievijas uzņēmējs devies pie sadarbības partneriem uz valsts koncernu Latvijas dzelzceļš.

Lai Latvijas dzelzceļš varētu pirkt kādu uzņēmumu, ir vajadzīgs valdības akcepts. Latvijas dzelzceļš ātri uzrakstīja rīkojuma projektu, kuru šonedēļ skatīja valdībā. Satiksmes ministrijas dokumentos par nepieciešamību pirkt uzņēmumu sarakstīts daudz kas: ka tas ražos vagonus Zviedrijai, NATO vajadzībām un pat, ka piegādās tos Krievijai.

Līdzšinējā uzņēmuma pieredze ir tāda, ka tas saražojis divus vagonus, kas vēl nemaz nav sertificēti. Jautājumu gribēja skatīt pirms nedēļas. Bet iebilda Vienotības ministri. Tie uzskata, ka valstij nav jāpārņem dzelzceļa vagonu ražošana.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis valdības sēdē aizsvilās par kolēģu iebildumiem. Viņaprāt, ja maksā Latvijas dzelzceļš, tā nav valsts budžeta nauda, par kuru būtu jāuztraucas.

Premjerministrs Māris Kučinskis klāt esošajam Latvijas dzelzceļa viceprezidentam Aivaram Strakšam vaicāja, vai viņš var nospraust kādu grafiku, kad uzņēmums būs saražojis vagonus un platformas.

Foto

Video

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas