Ierēdņu neizdarības dēļ Latvija ir vienīgā valsts Eiropā, kur nevar izmantot lāzera ātruma mērītājus

1 komentārs

Šobrīd Latvijā notiek jaunu pārvietojamo fotoradaru iepirkums. Ierēdņu neizdarības dēļ Latvijā joprojām nevar izmantot lāzera ātruma mērītājus, un tas samazina konkurenci. Taču arī konkursa noteikumi vēl krietni sašaurina pretendentu loku, kas rada aizdomas, ka policija priekšrocības dod vienai firmai.

Vēl joprojām Latvijā no konkurences cīņas ir izslēgti lāzera ātruma mērītāji, kas ir precīzāki lielās automašīnu plūsmās un kuru darbībai ir mazāk traucējumu. Latvijā izmantojami tikai ar doplera principu strādājošie mikroviļņu radari. Lāzera radarus izmanto visā Eiropā, izņemot Latviju.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Lāzeru radaru tirgotāji jau desmit gadus cenšas panākt, lai valsts nosaka tehniskās prasības, lai šīs iekārtas var konkurēt ar mikroviļņu radariem. Tomēr nekas uz priekšu nevirzoties, jo nevarot atrast atbildīgo, kam tas būtu jādara. Ierēdņi aicinājuši uzņēmējiem sagatavot standartus. Taču Latvijā radaru pasūtījumu skaits neesot tik liels, lai tirgotājiem tas atmaksātos.

Par mērierīcēm un standartizāciju atbildīgā ir Ekonomikas ministrija. Tā skaidro, ka atšķirībā no doplera tipa radariem lāzeru ierīcēm nav starptautiski atzīta standarta. Katra valsts veidojot savus.

Policijai līdz šim bija četri pārvietojami fotoradari. Tas ir krietni par maz, turklāt tie savu laiku jau ir nokalpojuši.

Taču turpmāk autovadītājiem būs jābrauc lēnāk, jo uz ceļiem pieaugs fotoradaru skaits. Tuvākajos gados uzstādīs simts stacionārās iekārtas, bet policija šobrīd pērk pārvietojamos fotoradarus.

Foto:

Konkursa noteikumi rada aizdomas, ka tie sagatavoti par labu vienam pretendentam

Konkurss pārvietojamo fotoradaru iegādei izsludināts šogad. Lai gan policijas rīcībā vajadzētu būt 15 radariem, tik daudz naudas uzreiz nav. Policijai ir 220 tūkstoši eiro – cik radaru firmas par to spēs piedāvāt, tik arī policijai šogad radaru būs. Tomēr konkurss jau izsludināšanas brīdī rada aizdomas, ka policija nav ieinteresēta lielā pretendentu konkurencē.

Radaru detektoru eksperts Jānis Kalniņš labi pārzina pasaulē pieejamās ātruma mērīšanas tehnoloģijas. Izpētot konkursa nolikumu, viņš secina, ka vairāki pieprasītie tehniskie risinājumi ir aprakstīti tik smalki, ka nav saprotams, kāpēc policijai ir nepieciešams tieši šāds risinājums.

“Šīs te prasības ir diezgan specifiskas. Varētu teikt, diezgan šauri sašaurinot tos fotoradarus, kādus viņi varētu iepirkt,” komentē Radar.lv speciālists Jānis Kalniņš.

Policija prasa, lai fotoradariem būtu iespēja pieslēgties ar USB, lai gan fotoradariem biežāk tiek izmantotas citas tehnoloģijas. USB izeja bija viens no iemesliem, kāpēc pretendenti apstrīdēja iepriekšējo konkursu 2008. gadā. IUB sūdzību noraidīja, lai gan šādu pieslēgumu varēja nodrošināt tikai viens pretendents.

Toreiz konkursā uzvarēja firma Doma, kas piegādāja četrus ražotāja Jenoptik radarus Multaradar. Septiņu gadu laikā policija firmai maksājusi ne tikai par radaru remontu. Vairāk nekā 100 tūkstoši eiro samaksāti par programmatūras uzlabošanu. Ar šo pārkāpumu failu apstrādes programmu policija tagad strādā. Tā ir milzīga priekšrocība SIA Doma.

Pārējiem pretendentiem jānodrošina, ka piedāvātās ierīces darbojas ar šo jau policijas rīcībā esošo programmu. Tomēr tehnisko informāciju par to policija nedod, jo tā ir SIA Doma īpašums. Otra iespēja ir piedāvāt savu programmu. Taču tas ir daudz dārgāk.

Konkursam būtu jānoslēdzas 7. martā. Šobrīd izskatās, ka iepirkums ievilksies. Konkursa nolikumu ir apstrīdējušas firmas SQUALIO CLOUD CONSULTING un SIA Reck.

Kamēr “muļļājas” radaru iegāde, cilvēki iet bojā

Katru gadu uz ceļiem iet bojā ap 200 cilvēkiem. Viens no avāriju iemesliem ir atļautā ātruma pārsniegšana. Efektīvākais veids, kā ar to cīnīties, ir fotoradari. Tie disciplinē autovadītājus, un budžets ar tiem nopelna miljonus soda naudās. Kad Latvijā darbojās bēdīgi slavenā firma Vitronic Baltica, bojāgājušo skaits strauji samazinājās, bet pēc viņu aiziešanas, statistika kļuva asiņaināka.

Vitronic radaru darbības laikā 2012. gadā avārijās miruši 177 cilvēki. 2014. gadā, kad daudzo radaru vairs nebija, bojā gājušo skaits pieauga līdz 212. Pērn šo skaitli izdevies samazināt līdz 188 mirušajiem.

Līgums ar Vitronic Baltica lauzts 2012. gada decembrī, jo uzņēmums neizpildīja prasības par stacionāro fotoradaru uzstādīšanu, bet aizrāvās ar naudas pelnīšanu ar pārvietojamajām iekārtām. Jau drīz pēc tam valdība izlēma, ka stacionāros radarus apkalpos Ceļu satiksmes drošības direkcija, bet pārvietojamos – policija.

Skaties video!

1 komentārs

TOP komentāri

  • ZerryC
    +1

    ZerryC

    Fixed tender in Latvia, surprise or :)

    28.02.2016 20:28

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas