Baltkrievu valsts uzņēmums pirks naftas termināli Rīgas brīvostā

0 komentāri

Baltkrievija bija viena no tām, kas uz Austrumu partnerības samitu Rīgā atsūtīja tikai vienu savas valdības ministru. Līdz ar samitu Latvijai ar Baltkrieviju būs daudz ciešāk izveidota cita veida sadarbība. Šonedēļ Rīgā Baltkrievijas valstij piederošais uzņēmums, kas nodarbojas ar naftas produktu eksportu, nolēmis iegādāties Rīgas brīvostā strādājošu uzņēmumu Woodison terminal. 

Minska esot izvēlējusies, ka turpmāk kālija kravas sūtīs caur Klaipēdas ostu, bet naftas produktus caur Rīgu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Uz Rīgu atbraukušais Baltkrievijas pārstāvis – ārlietu ministrs Vladimirs Makejs – Baltkrievijā ir ietekmīgs cilvēks un viens no ciešākajiem Lukašenko sabiedrotajiem.

Tieši ciešā Lukašenko sabiedrotā vizītes laikā Rīgā panākta gala vienošanās, ka Baltkrievijas valstij piederošā naftas produktu eksportētājfirma Baltkrievijas naftas kompānija jeb Bel Oil iegādāsies Rīgas brīvostā strādājošo SIA Woodison terminal.

Woodison terminal īpašnieki savulaik bija kādreizējie VDK darbinieki Juris Šabašovs un Vladimirs Komogorcevs. Tagad uzņēmums pieder ofšoram Kiprā. Valdē strādā Andrejs Maksimovs un Oļegs Čerņikovs, kura vārdi medijos izskanēja pagājušajā gadā saistībā ar iespējamu nelegālas degvielas tirgošanu vairākās mazās degvielas stacijās.

Darījums ar baltkrieviem gatavots divus gadus. Tas vēl nav noslēdzies, bet zināms, ka Baltkrievijas valsts uzņēmums pirks daļas Rīgas ostā strādājošajā firmā. Pirkuma summas uzņēmumi neatklāj. Neoficiāli avoti Minskas žurnālistiem stāstījuši, ka par darījumu vairākkārt Latvijā spriests pat Valdības līmenī.

Foto: LETA

Foto: LETA

Rīgas domes vicepremjers Andris Ameriks
Šī procedūra, cik esam par to runājuši, viņi uzsāks visas lietas, kas saistītas ar termināla modernizāciju – tur speciālas estakādes. Lielākā problēma, ka Woodison terminal ir tajā kanālā pie Kundziņsalas. Tur dziļumi īsti nav atbilstoši lielajiem kuģiem. Ņemot vērā nepieciešamību modernizēt termināli, es teiktu, ka reāli mēs varam sagaidīt pēc 2-3 gadiem rezultātu no šā noslēgtā līguma.

Baltkrievu uzņēmumam solīti izdevīgi Latvijas dzelzceļa tarifi. Jauna dzelzceļa atzara izbūve izmaksāšot 15 miljonus dolāru. Lai arī biznesā Latvija un par pēdējo Eiropas diktatūru sauktā Baltkrievija sadarbojas cieši, politikā tuvināšanās ir grūta. Traucē līgums ar Eirāzijas Savienību.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas