Līdz gada beigām būs zināms, kur tieši atradīsies ātrvilciena Rail Baltica sliedes

0 komentāri

Rail Baltica dzelzceļa projektēšana saskārusies ar iedzīvotāju asu pretreakciju. Līdz gada beigām būs zināms, kur tieši atradīsies ātrvilciena Rail Baltica sliedes. Viss, kas 265 kilometru garajā un 40 līdz 60 metrus platajā trasē trāpīsies ceļā, vispirms piedzīvos nojaucējbuldozeru. Pēc gada sāks apzināt īpašumus, kurus cilvēkiem atsavinās apmaiņā pret kompensācijām.

Ātrvilciena trases izbūves sabiedriskās apspriešanas 15 Latvijas pašvaldībās, uzklausot piecus tūkstošus cilvēkus, esot bijusi viena no demokrātiskākajām apspriešanām valstī līdz šim, – uzskata Rail Baltica projekta īstenotāji. Taču demokrātiskas diskusijas beigsies, līdzko sāksies to īpašumu atsavināšana, kas atradīsies sliežu vietās. Cilvēku iebildumu uzklausīšana sabiedriskajās apspriešanās nav juridiska saistoša.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Rail Baltica Latvia telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis

FOTO: LETA

FOTO: LETA

Tā nav sabiedrības nobalsošana, sanācām kopā, pacēlām rokas – šeit nē. Šajā gadījumā mēs izbalsotu, loģiski, vai nu Baltijas jūrā , vai uz Krievijas robežām. Bet mēs klausāmies šajos viedokļos. Mūsu mērķis ir trase, kas vismazāk skar iedzīvotāju intereses, dabas intereses un nes vislielāko ekonomisko pienesumu.

Saraksts ar nojaucamām mājām, zemnieku saimniecībām un atsavināmām zemēm un mežiem būs zināms vai nu decembrī, vai nākamā gada sākumā. Tad būs izvēlēts viens no diviem Rail Baltica trases izvietojuma variantiem.

Rail Baltica izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš

FOTO: LETA

FOTO: LETA

Pārsvarā cilvēki, ar kuriem runājām, saprot, viņiem, protams, ir svarīgs kompensāciju mehānisms. Ja mēs runājam par šo taisnīgu kompensāciju īpašumu aizvietošanai, cilvēki ir saprotoši, un viņi šādu projektu atbalstu.

Lielākie pretinieki ir Mārupes un Ķekavas novadu iedzīvotāji. Taču spirināties pretī nebūšot jēgas.

Kompensāciju aprēķināšanas kārtību vēl modulēs Satiksmes ministrija. Īpašumus atsavinās pēc diviem gadiem, lai 2020. gadā jau sāktu ātrvilciena trases izbūvi. Taču ir cilvēki, kuri ne tikai satraucas par savu mājas lieveni.

Estonian, Latvian & Lithuanian Environment eksperte Evija Brante

FOTO: LETA

FOTO: LETA

Baldonē satraucas par radioaktīvo atkritumu glabātuvi Radons, jo viens no variantiem ir 300 metru attālumā, otrs ir kilometra attālumā, kāda būs ietekme, ja notiek avārija uz dzelzceļa. Inčukalnā satraucas par Gudrona dīķiem. Tehniskā universitāte modulē gruntsūdeņu plūsmu, izplatību, lai novērtētu, vai būvniecības laikā mēs neradām apdraudējumu, ka piesārņotie gruntsūdeņi varētu izplatīties Gaujas virzienā.

Savukārt Āgenskalna iedzīvotājiem nāksies pierast pie ļoti būtiskas ainavas izmaiņas. Ja netiks raksts tunelis, tad ātrvilciens Torņkalnā trauksies pa viaduktu 15 metru augstumā virs zemes.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Vasara nozīmē sauli, karstumu, košus tērpus un aizvien mazāk un mazāk laika, lai pagūtu parūpēties par to, lai šajā laikā mūsu izskats būtu tiešām veselīgs un pievilcīgs. Tā ir tiesa – vasarā mūsu āda saskaras ar ļoti daudziem izaicinājumiem: karsto sauli, sāļo jūras ūdeni un pilsētas piesārņojumu, tāpēc rūpes par ādu vasaras sezonā ir visnotaļ būtiskas.

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas