Kas ir apcietinātais Uģis Magonis jeb LDz šefa dosjē

0 komentāri

Hokeja fans, darba devējs, veiksmīgs biznesmenis – tā Uģi Magoni varētu raksturot viņa atbalstītāji. Politiskais ieliktenis, kurš mēdz ielaisties aizdomīgos darījumos – tā varētu teikt pretinieki. Desmit gados kopš Magonis vada Latvijas dzelzceļu, viņš ziņu virsrakstos itin bieži nonācis gan saistībā ar iespaidīgo atalgojumu, gan draudzību ar Krievijas oligarhiem.

Pēc dažiem gadiem Latvijas Hokeja federācijas prezidenta amatā 1998. gadā Uģis Magonis uznāca uz Latvijas politiskās skatuves kā Aināra Šlesera Jaunās partijas biedrs. Kaut vēlēšanās viņam neveicās, draudzība ar Šleseru augļus atnesa nedaudz vēlāk – 2004. gadā.

Kļuvis par satiksmes ministru, Šlesers Magoni iecēla padomnieka amatā un drīz pēc tam atbilstoši tā laika politiskajai praksei arī labi apmaksātās vietās tādos valsts uzņēmumos kā airBaltic, Latvijas Mobilais telefons un Latvijas dzelzceļš. Tieši dzelzceļš izrādījās Magoņa zelta bedre, jo pat pēc Šlesera politiskā norieta Magonis kontroli pār to saglabāja.

Skaties foto:

Magoņa pozīcijas nespēja satricināt arī itin biežā mediju un Valsts ieņēmumu dienesta interese par dzelzceļa šefa milzīgo algu, bagātības izcelsmi un īpatnējiem darījumiem ar ārvalstu pilsoņiem un paša dzīvesbiedri. Arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs jau 2012. gadā par to veica pārbaudi, bet bez rezultātiem. Savukārt kopš Krievijas agresijas Ukrainā, arvien vairāk jautājumu sāka izraisīt Magoņa uzskati, ko varētu raksturot kā “ar seju uz austrumiem”.

Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums LDz Cargo ir starp politiķa Jāņa Urbanoviča vadītās organizācijas Baltijas forums galvenajiem sponsoriem. Šī organizācija uz Latviju atvedusi pretrunīgi vērtētus Krievijas polittehnologus, kā arī izdevusi grāmatas, kurās slavēta padomju vara.

Magonim pieder daļas privātā kravu pārvadājumu kompānijā, kas darbojas Krievijā, bet 2012. gadā viņš asi kritizēja Rail Baltica projektu, uzstājot, ka jauns dzelzceļa savienojums ar Krieviju būtu daudz izdevīgāks nekā Baltijas savienošana ar Rietumeiropu. Turklāt, kā pagājušogad noskaidroja Nekā Personīga, tieši pateicoties Latvijas politiķu lobijam, Eiropas Savienības sankciju sarakstā netika iekļauts Krievijas dzelzceļa vadītājs un Magoņa draugs Vladimirs Jakuņins.

Tomēr pēdējā laikā pazīmes, ka Magoņa dienas Latvijas dzelzceļa vadībā ir skaistītas, kļuva arvien skaidrākas. Izplatījās baumas, ka, pateicoties Rietumu partnervalstu spiedienam, viņš varētu nedabūt pielaidi valsts noslēpumam un amatu tādēļ zaudēt. Beigu beigās līdz tam nenonāca. Pietika ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja ierosināto krimināllietu.

Skaties video:

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas