Kaimiņam esot nodarīts morāls kaitējums; aicina skaidrot policijas iesaisti viņa eskortēšanā no lidmašīnas

0 komentāri

Saeimas deputāts Artuss Kaimiņš (LRA) atklātā vēstulē airBaltic izpilddirektoram Martinam Gausam lūdz skaidrot sabiedrībai savu nostāju valsts valodas lietošanas jautājumā, kā arī to, kādēļ viņa eskortēšanā no lidmašīnas iesaistīta policija.

Vēstules kopija nosūtīta arī satiksmes ministram Anrijam Matīsam (V). Deputāts vēlas saņemt Satiksmes ministrijas skaidrojumu par to, kā no akcionāra puses notiek airBaltic iekšējo kārtības noteikumu pārraudzība.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Vēstulē deputāts norāda uz morālo kaitējumu, kas radies airBaltic darbinieku nekompetentās rīcības dēļ, taču viņu vairāk satraucot fakts, ka līdzīgā situācijā var nonākt jebkurš pasažieris.

“Būtu labi, ja airBaltic atzītu savu vainu un atvainotos man personīgi par nepamatotu policijas iesaisti, kā arī skaidrotu sabiedrībai savu nostāju valsts valodas lietošanas jautājumā,” vēstulē raksta Kaimiņš. “Atgriežoties no dienesta komandējuma, ievēroju, ka airBaltic darbinieki sniedz informāciju par tranzītlidojumiem krievu un angļu valodā. Aicināju airBaltic darbinieci paskaidrot, kādēļ netiek lietota arī valsts valoda. Darbiniece neatbildēja uz jautājumu pēc būtības, vien norādīja, ka viņas rīcība atbilst airBaltic iekšējās kārtības noteikumiem,” pauž Kaimiņš, norādot, ka gan šī saruna, gan dialogs par pirmās sarunas ieraksta dzēšanu noritēja mierīgā gaisotnē.

Politiķis ir pārliecināts, ka airBaltic darbinieki nepamatoti iesaistīja policiju, kas viņu publiski eskortēja no lidmašīnas. Vēlāk policijas darbinieki Kaimiņam atvainojās par to, ka tika iesaistīti. “Taču ar šo incidentu man tika nodarīts morālais kaitējums, jo airBaltic darbinieku nekompetences dēļ publiskajā telpā melīgi tika ziņots par manu agresīvo rīcību lidojuma laikā,” norādīja politiķis.

Komentējot airBaltic līdz šim publiskajā telpā sniegto atbildi, deputāts norāda, ka problēma nav runāšana klientu valodā, bet problēma ir apstākļos, ka “airBaltic” lidojumos netiek veikti paziņojumi valsts valodā un ka darbinieki pazemo pasažieri, nepamatoti iesaistot policiju.

Kā ziņots, Kaimiņš trešdienas vakarā pēc “saķeršanās” ar aviokompānijas airBaltic stjuarti īslaicīgi paviesojies lidostas Rīga policijas iecirknī. Kaimiņš akcentēja, ka policija viņu neaizturēja un uz iecirkni lidostā “Rīga” deputāts esot devies brīvprātīgi, lai noskaidrotu situāciju. Parlamentārietis skaidroja, ka domstarpības radušās lidmašīnas skaļrunī atskaņotā paziņojuma valodas dēļ, kā arī tāpēc, ka viņš atteicies izdzēst lidojuma laikā uzfilmēto videomateriālu.

Pēc notikušā norādīja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norāda, ka Kaimiņa lietā patlaban notiekot izmeklēšana. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka airBaltic prioritāte ir runāt klienta valodā. Ņemot vērā, ka lidsabiedrība lido uz 60 galamērķiem, kompānijas pārstāvji mēģinot visos šajos virzienos runāt klienta valodā, ņemot vērā, ka kompānija orientējas arī uz tranzīta pasažieriem, kas ir puse no apkalpotajiem klientiem. Piemēram, airBaltic darbinieki kopumā pārvaldot 30 valodas, vai tā būtu somu vai lietuviešu. Ja notiek lidojums uz Pizu, tad klientam ir pieejama informācija itāliešu valodā. Vanags skaidroja, ka jebkuram latviski runājošam pasažierim esot iespējams vērsties pie lidsabiedrības pārstāvja un viņam tikšot sniegta visa interesējošā informācija latviešu valodā.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas