Iedzīvotāji uzskata, ka, apvienojot Lattelecom un LMT, pakalpojumu cenas pieaugs

0 komentāri

Tikai 10% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka gadījumā, ja tiktu īstenota SIA Lattelecom SIA Latvijas Mobilais Telefons apvienošana, tas novestu pie pakalpojumu cenas samazināšanās. Par to liecina Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā aptauja.

40% Latvijas iedzīvotāju uzskata: abu valsts kontrolē esošo telekomunikāciju kompāniju apvienošanās rezultātā pakalpojumu cenu kāpums būtu neizbēgams. 29% iedzīvotāju uzskata, ka cenas nemainītos, un tikai 10% domā, ka cenas samazinātos. 21% iedzīvotāju ir grūti formulēt savu viedokli šajā jautājumā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS aptauja veikta laika posmā no 9. līdz 20. aprīlim, stratificētas nejaušās izlases kārtā aptaujājot vairāk nekā 1000 visu Latvijas reģionu iedzīvotājus dažādās sociāli demogrāfiskajās grupās. Rezultāti parāda, ka lielākā daļa cilvēku patlaban esošo konkurences līmeni telekomunikāciju pakalpojumu tirgū uzskata par labu. 38% par konkurences pietiekamību ir pilnīgi pārliecināti, vēl 40% cilvēku aptaujā sliecas teikt “drīzāk jā” un atbalstīt šo viedokli.

Pretstatā šiem 78%, tikai 11% ar “nē” vai “drīzāk nē” atbildēja uz jautājumu “Kā Jūs novērtētu, vai patlaban Latvijā telekomunikāciju jomā starp uzņēmumiem ir pietiekama konkurence?”.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, lielākajai daļai aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem kopumā ir vienlīdz pozitīva attieksme pret daļēji valstij piederošajiem telekomunikāciju uzņēmumiem Lattelecom un LMT (pozitīvu vērtējumu sniedza attiecīgi 72% un 71%).

Aptauja parāda, ka valdības lēmumu pagaidām neapvienot Lattelecom un LMT cilvēki vērtē pozitīvi. Iedzīvotāji ir apmierināti ar konkurences situāciju un izvēles iespējām visos telekomunikāciju pakalpojumu sektoros, tāpēc pauž bažas par cenu pieaugumu, ja tirgus ies monopolizācijas virzienā. Konkurence telekomunikāciju biznesā Latvijā ir augsta, kā tam brīvajā tirgū arī ir jābūt.

Skatoties attieksmi pret Lattelecom un LMT dažādās sociāli demogrāfiskajās grupās, redzams, ka pozitīvu vērtējumu biežāk sniedza tie iedzīvotāji, kuri izmanto attiecīgo uzņēmumu pakalpojumus. Ir vērojama arī korelācija starp vecumu un attieksmi: proti, palielinoties vecumam, nedaudz samazinās to iedzīvotāju īpatsvars, kuriem pret “Lattelecom” un LMT ir pozitīva attieksme.

Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS aptauja veikta laika posmā no 9. līdz 20. aprīlim stratificētas nejaušās izlases kārtā aptaujājot 1005 iedzīvotājus visos Latvijas reģionos (124 izlases punktos). Aptauja veikta, veicot tiešās intervijas respondentu dzīves vietās.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas