Tiesvedības traucē airBaltic piesaistīt investoru

0 komentāri

Nacionālajai aviosabiedrībai airBaltic ar valsts palīdzību izdevies no maksātnespējas izvairīties. Šonedēļ uzņēmums paziņoja, ka pērno gadu pabeidzis ar nepilnu 11 miljonu eiro peļņu. Tomēr eksperti norāda, ka lidsabiedrībai svarīgi stratēģiski lēmumi vēl priekšā.

Bet valstij jāizdomā, vai ieguldīt vēl vairākus miljonus, lai glābtu lidsabiedrību no tiesvedību radītām nedienām, kuras radījuši bijušie īpašnieki.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Pirms krīzes Latvijas valstij daļēji piederošā lidsabiedrība airBaltic strauji izpleta savu galamērķu tīklu, izaugot par lielāko lidsabiedrību Baltijas valstīs. Tomēr, iestājoties krīzei, aviokompānija nonāca uz bankrota sliekšņa. No tā izglābties izdevās tikai ar valsts atbalstu. Valsts aviosabiedrību pilnībā pārņēma savā īpašumā, un airBaltic koncentrējās uz zaudējumu samazināšanu, nevis izaugsmi. Tagad šis posms aviokompānijas dzīvē esot noslēdzies.

”Pārstrukturēšanas fāzi mēs esam beiguši, un plānojam izaugsmi. Galvenā uzmanība tiks pievērsta tam, lai uzņēmums ir peļņu nesošs. Tagad mēs arī plānojam uzsvaru likt uz pasažieru apkalpošanu, nevis zemām cenām, jo apkalpošana ir tas, kas pēdējos gados ir cietis,” skaidro airBaltic prezidents Martins Gauss.

Tomēr neatbildēts paliek jautājums, vai mēģināt atkārtot pagātnes sasniegumus, iekarojot jaunus tirgus, vai pieturēties pie drošākas, bet mazāk ambiciozas stratēģijas. Aviācijas eksperts Tālis Linkaits norāda, ka skaidrs redzējums par to no aviokompānijas nav izskanējis. Tomēr tāds esot nepieciešams ne tikai Latvijas sabiedrībai, bet arī potenciālajiem investoriem, kuri bez rezultāta meklēti jau vairākus gadus.

”Es redzu, ka šis te virziens noteikti ir ārpus Baltijas valstīm, jo Baltijas tirgus ir mazs. Mums jāskatās uz Skandināviju, Vāciju, ielikt kāju durvīs un piesaistīt pēc iespējas lielāku plūsmu Rīgai kā tranzītpasažieru mezglam,” uzskata Linkaitis.

Investora meklējumus gan kavē daudzās ar iepriekšējiem īpašniekiem saistītās tiesvedības. Viens šāds strīds par aviokompānijas savulaik izdotām obligācijām ir īpaši aktuāls, jo obligācijas šovasar pārvērtīsies lidsabiedrības akcijās. Valsts, kam šobrīd pieder 98% lidsabiedrības akciju, negrib pieļaut, ka daļa no tām nonāk nezināmās rokās.

”Valsts šobrīd ved sarunas par to kādā veidā nodrošināt to, lai šīs obligācijas, kas ir vērtas aptuveni 16% no airBaltic akcijām, nonāktu valsts īpašumā, jo mēs nevaram piesaistīt nevienu investoru, ja mums jūlijā būs nezināms akcionārs, kurš sēdēs pie galda un vadīs aviokompāniju,” skaidro Satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Kaut publiski izskanējis, ka šāds darījums valstij varētu izmaksāt 9 miljonus eiro, ministrs norādīja, ka konkrētu summu nosaukt ir pāragri. Jāpiebilst, ka izskanējušas aizdomas, ka kompānija, kura saņemtu šo naudu, investora piesaiste pastarpināti varētu būt saistīta ar bijušo lidsabiedrības šefu Bertoltu Fliku un ekspremjeru Andri Šķēli.

Video

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas