“Maxima” un “Rimi” no ražotājiem nav saņēmuši pieteikumus samazināt cenas

0 komentāri

Lai arī SIA “Rimi Latvia” un SIA “Maxima Latvija” vēl nav saņēmuši cenu samazināšanas pieteikumus piena produktiem no ražotājiem, tomēr uzņēmumi sola reaģēt situācijā ar Krievijas sankcijām, kas skārušas piena nozari, un samazināt piena produktu cenas, stāsta uzņēmumu pārstāvji.

“Rimi Latvia” pārstāve Dace Valnere uzsver, ka “Rimi” kopumā akceptē cenu samazinājumus un tiecas samazināt produktu cenas veikalu plauktos. “Tāpēc, ja ražotāji nāks ar šādu piedāvājumu, “Rimi” tūliņ uz to reaģēs, un šos cenu samazinājumus redzēs arī pircēji. Turklāt, visticamāk, piegādes cenu samazinājums ir neizbēgams.”

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Pagaidām cenu samazināšanas pieteikumi “Rimi Latvia” vēl nav iesniegti, norāda Valnere, piebilstot, ka pārrunas par tālāko rīcību turpinās un ar piena pārstrādes uzņēmuma “Food Union” pārstāvjiem tikšanās ir paredzētas tuvāko dienu laikā.

Arī uzņēmuma “Maxima Latvija” pārstāvis Jānis Beseris apstiprina, ka uzņēmums ir gatavs cenu samazinājumam. “Tiklīdz būs saņemta oficiāla informācija par produktu cenu samazinājumu no ražotāju puses, proporcionālā apjomā tiks samazinātas cenas šiem produktiem arī veikalu plauktos.”

“Maxima” pārstāvis atzīmē, ka uzņēmums ir saņēmis lūgumus no atsevišķiem piena produktu ražotājiem par iespēju realizēt piena produktu pārpalikumus “Maxima” veikalos, un jau patlaban ir sāktas pārrunas, lai vienotos par konkrētākiem lēmumiem un rīcību.

Lai atbalstītu vietējos ražotājus, gan palīdzot realizēt Krievijas tirgum paredzētos produktus, gan veicinot Latvijas produktu pieprasījumu “Maxima” veikalos, uzņēmums tuvākajā laikā sagatavos un izvietos īpašu noformējumu pašmāju piena produktiem, dārzeņiem un gaļas izstrādājumiem gan veikalos, gan uzņēmuma reklāmas izdevumos, lai tādējādi pievērstu pircēju uzmanību un veicinātu pašmāju produktu noietu.

Tikmēr “Rimi” pārstāve skaidro, ka patlaban konkurence starp pašmāju ražotājiem aug, jo Krievijas tirgu ir zaudējuši arī Lietuvas un Igaunijas uzņēmēji. “Mēs varam būt droši, ka kaimiņvalstu uzņēmēji vēl sīvāk konkurēs ar Latvijas ražotājiem, un tas nozīmē jaunu konkurences situāciju ne vien Latvijas, bet visas Eiropas tirgū.”

Tādēļ “Rimi” no savas puses apliecina, ka īstenos aktivitātes, kas veicina iegādāties tieši Latvijā ražotus pārtikas produktus. Patlaban svaigās pārtikas segmentā 80% no “Rimi” veikalā pārdotās produkcijas ir ražota Latvijā.

Tāpat “Rimi” pārstāve atzīmē, ka līdz šim uzņēmums ir nācis pretī Latvijas ražotājiem un operatīvi pieņēmis tirdzniecībā virkni piena produktu, piemēram, “Tukuma piena” un “Rīgas piensaimnieka” produkciju, kas bija ražoti Krievijas tirgum.

Kā ziņots, šodien saistībā ar Krievijas noteikto piena produktu eksporta embargo viens no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem “Food Union” paziņoja, ka līdz pat 30% samazinās cenas visai piena produkcijai Latvijā ar mērķi palielināt piena produkcijas noietu un atbalstīt Latvijas zemniekus. Jaunās piena produktu cenas stāsies spēkā jau no nākamās nedēļas.

Cenas tiks samazinātas “Food Union” piena produktu zīmoliem “Valmiera piens”, “Rasa”, “Lakto”, “Limbažu piens” un “Rasēns” un attieksies uz pienu, kefīru, krējumu, sviestu, biezpienu, jogurtiem, “Lakto” raudzētajiem produktiem, ka arī svaigo sieru un citiem produktiem robežās no 15% līdz 30% atkarībā no produktu veida.

Kā ziņots, Krievija 7.augustā noteikusi pilnīgu embargo lielākajai daļai pārtikas produktu, kas tiek importēti no Eiropas Savienības, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu. Krievijas embargo attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem. Šajā sarakstā gan nav iekļautas šprotes, zivju un gaļas konservi, kā arī alkohols un saldējums.

Kā ziņots, SIA “Rimi Latvia” apgrozījums pērn bija 672,33 miljoni eiro, kas ir par 6,6% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 630,8 miljoni eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn sarukusi par 4,3% – no 12,73 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 12,18 miljoniem eiro 2013.gadā.

SIA “Rimi Latvia”, kas līdz 2001.gada 1.februārim darbojās ar nosaukumu Latvijas-Polijas-Holandes kopuzņēmums SIA “Interpegro-Latvija”, dibināta 1992.gada 13.janvārī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. “Rimi Latvia” ir Zviedrijas mazumtirgotāja “ICA AB” meitasuzņēmums Latvijā.

“Maxima Latvija” apgrozījums pērn sasniedzis 673,47 miljonus eiro, kas ir par 5,1% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 640,81 miljons eiro. Tikmēr par 13% sarukusi uzņēmuma peļņa – no 20,4 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 17,74 miljoniem eiro 2013.gadā.

“Maxima Latvija” dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” mātesuzņēmums ir Lietuvā reģistrētais “Vilniaus Prekyba UAB”, kura mātesuzņēmums savukārt ir Nīderlandē reģistrētais “Lincoln Land Erste B.V.”.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas