Matīss par kravām: Nevaram strādāt tikai ar vienu valsti – Krieviju

0 komentāri

Centrālāzijas valstis, Afganistāna, Ķīna ir partneri, ar kuriem vēl bez Krievijas kravu jomā sadarbojas Latvija, stāstīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, norādot, ka Krievija nedrīkst būt Latvijas vienīgā partnervalsts.

Ministrs atrzina, ka krīze Ukrainā un Krievijas sankcijas ir parādījušas, ka Latvija nevar strādāt tikai ar vienu partneri – Krieviju. Dzelzceļu kravu īpatsvars no Krievijas ir ļoti liels, tādēļ ir jādomā, kā piesaistīt kravas no citām valstīm.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Pirmdien, 18.augustā, satiksmes ministrs Anrijs Matīss tikās ar Amerikas Savienoto Valstu Transporta virspavēlniecības (USTRANCOM) komandieri ģenerāli Paulu J.Selvu, lai pārrunātu pušu sadarbības jautājumus kravu pārvadājumu jomā.

Šobrīd ar Latvijas pārtikas precēm pamatā tiek apgādāts ASV un NATO militārais kontingents Afganistānā. Ņemot vērā šo veiksmīgo sadarbību, satiksmes ministrs rosināja ASV partnerus izvērtēt iespējas šādā veidā apgādāt arī Ziemeļrietumeiropas reģionā izvietoto ASV militāro personālu.

Latvija ir spējīga kalpot kā efektīvs piegāžu konsolidācijas un distribūcijas centrs, nodrošinot ekonomiski izdevīgus pārvadājums ar autotransportu, gaisa satiksmi un dzelzceļu Eiropā un citos reģionos. Matīss uzsvēra, ka ”iespēja ar pārtikas precēm apgādāt ASV militāro kontingentu arī Eiropā ne tikai veicinātu Latvijas pārtikas ražotāju un pārvadātāju mērķa tirgu diversifikāciju, bet arī vairotu Latvijas ieguldījumu Eiropas drošības infrastruktūras stiprināšanā un stratēģiskajā sadarbībā ar ASV.”

Tāpat ministrs piedāvāja iepirkumus ASV armijas, kā arī citu struktūrvienību vajadzībām veikt Latvijā, kas samazinātu piegāžu laiku un izmaksas. Vairāki Latvijas uzņēmumi, piemēram, Balticovo, Dobeles Dzirnavnieks u.c. jau ir sertificējušies atbilstoši ASV prasībām un iepriekš piegādājuši dzeramo ūdeni, sulas, miltus u.c. produktus.

Ministrs apliecināja Latvijas vēlmi turpināt atbalstīt kravu pārvadājumus uz un no Afganistānas, īpašu uzmanību pievēršot kravu apjoma palielināšanai pārvadājumos no Afganistānas un piedāvājot izmantot speciālus kravu konsolidācijas punktus Latvijas ostās.

Portāls SKATIES jau ziņoja, ka Krievijas ieviestais embargo Rietuvalstu pārtikas precēm skāris arī Latvijas kravu pārvadājumu nozari.Krievijas noteiktais embargo lielākajai daļai Eiropas Savienības pārtikas produktu šogad nesīs vairāku desmitu miljonu eiro zaudējumus Latvijas autopārvadātājiem, kuri produktus uz lielo kaimiņvalsti ved ar piekabēm, kas aprīkotas ar saldētavām, iepriekš noskaidroja “LNT Ziņas”.

Kopumā Latvijā ir aptuveni 15 tūkstoši šādu kravas automašīnu, kuras lielākoties uz Krieviju nogādā Rietumeiropas pārtikas produktus.

Pārvadātāji krīzi sākuši just jau pērn, kad strauji kritušās uz Krieviju vesto kravu cenas, norādīja asociācijas ”Latvijas Auto” prezidents Valdis Trēziņš.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas