Latvijas alus kļūs kvalitatīvāks, bet apjomi saruks, secināts pētījumā

0 komentāri

Turpmākajos gados alus nozarē Latvijā turpināsies stagnācija, līdz 2018. gadam tirgum sarūkot vēl par 2,6%, tomēr sagaidāmas arī pozitīvas tendences, jo, uzlabojoties labklājības līmenim, pircēji arvien vairāk izvēlēsies augstākas kvalitātes alu, secināts alus darītavas Aldaris un neatkarīgo ekspertu veiktajā tirgus pētījumā Vai alus nozarei Latvijā ir nākotne?

Šobrīd Latvijas alus tirgus struktūra nav ilgtspējīga, jo tirgū pārliecinošas līdera pozīcijas ieņem lētā alus segments, kas aizņem gandrīz pusi no tirgus un lielākoties pieejams plastmasas (PET) pudeļu iepakojumā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Tomēr līdz ar iedzīvotāju labklājības pieaugumu paredzams, ka lētā alus patēriņš saruks, 2018. gadā sasniedzot vairs tikai 29% no visa alus tirgus, kas būtu piemērots un atbilstošs rādītājs Latvijas situācijai. Jāatzīst, ka gan Igaunija, gan Lietuva šajā jomā Latvijai ir soli priekšā, jo alus segmentu sadalījums šajās valstīs jau šobrīd uzskatāms par konkurētspējīgu un piemērotu kvalitatīvai attīstībai.

“Latvijas alus tirgus konjuktūra šobrīd nav veselīga. Ja salīdzinām ar citām Baltijas valstīm, tad Latvijā pusi no alus tirgus aizņem lētais alus, turklāt tieši šis ir alus segments, kurā vērojama ļoti sīva konkurence un cenu kari. Šāda tirgus konjuktūra ir labvēlīga alus cienītājiem, jo cenu līmenis alum ir ļoti zems, tomēr vienlaicīgi šī neveselīgā tirgus situācija bremzē alus nozares kopējo izaugsmi un nekādā veidā neveicina kvalitatīva alus kultūras attīstību,” atzīst Aldara izpilddirektors Marguss Kasteins.

2014. gadā patērētājs atsevišķas alus šķirnes varēja nopirkt par 13,6% lētāk nekā 2009. gadā, lai gan dažādas ar ražošanu un darbaspēku saistītās izmaksas ir pieaugušas.

Lai gan tirgus prognozes liecina, ka alus turpmākajos gados zaudēs savas pozīcijas par labu stiprajam alkoholam un stiprinātajiem vīniem, iepriecinošā ziņa alus brūvētājiem gan ir tā, ka daļa pircēju, uzlabojoties labklājības līmenim, lētākā alus segmenta vietā dos priekšroku dārgākiem produktiem.

Apskatot vispārējās tendences iepakojuma jomā, pētījumā secināts, ka, pateicoties pintes tilpumam, arvien populārākas kļūst skārdenes un 2018. gadā alus skārdenēs būs populārāks par alu 0,5 l stikla pudelēs, aizņemot aptuveni 34% alus tirgus.

Pētījums rāda, ka tuvākajos trīs gados vērtības ziņā būtiski samazināsies ekonomiskā un stiprā alus segments, nedaudz samazināsies vai faktiski nemainīgs paliks Premium, bet būtiski augs vidējās cenu kategorijas un craft alus segments. Ekonomiskā un stiprā alus segmentā tiek prognozēts kritums demogrāfiskās un ekonomiskās situācijas dēļ.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Aizpildi hokeja testu īstiem “spečukiem”!

Aizpildi hokeja testu īstiem "spečukiem"! 9

Nav tālu hokeja pavasaris, kad daudzi no mums sekos līdzi Latvijas hokeja izlases panākumiem pasaules čempionātā, un, ja tu esi īsts hokeja fans, tad piedāvājam tev pārbaudīt zināšanas par šo spēli!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas