Laima un Staburadze gatavojas startam Latīņamerikā

0 komentāri

Pagājušajā gadā NP Foods grupas uzņēmumu – AS Laima, SIA Staburadze un AS Gutta – ražotās produkcijas kopējais eksporta apjoms pieauga par 11%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, savukārt eksporta apgrozījums pērn sasniedza vairāk nekā desmit miljonus eiro, informēja kompānijas eksporta direktore Ieva Jonsone.

Pērn nostiprinātas tirgus pozīcijas un par 34% palielināts eksporta produktu īpatsvars uz ASV, bet par 20% uz Eiropas Savienības (ES) valstīm. Līdzīgi – par 31% – pieaudzis eksports uz Norvēģiju, kā arī atklāti jauni eksporta noieta tirgi – Moldāvija, Jaunzēlande un Gabonas republika Centrālajā Āfrikā.

Kā norādīja Jonsone, šogad plānots arī starts Latīņamerikas tirgos.

Laima Jansone, NP Foods eksporta direktore:

Pateicoties aktivitātēm produktu virzīšanai tirgū, vērā ņemams eksporta apjomu pieaugums panākts prioritārajos tirgos – ASV un ES. Arī šogad plānojam turpināt šo attīstības vektoru, nostiprinot un palielinot klātbūtni jau esošajos eksporta tirgos ES un Skandināvijas valstīs, prioritāri orientējoties arī uz eksporta īpatsvara palielināšanu ASV, Āzijā un Tuvo Austrumu valstu tirgū. Šogad domājam sagaidīt arī pirmos rezultātus no pērn veiktajām iestrādnēm eksporta attīstīšanai uz Latīņamerikas valstīm.

Viņa arī norādīja, ka, pateicoties pērn veiktajām iestrādnēm, par 34% izdevies palielināt produktu īpatsvaru ASV. Kopumā uz ASV tiek eksportēts plašs grupas uzņēmumu produktu sortiments, ko veido šokolādes konfektes, konfekšu izlase, zefīrs, tortes un citi produkti.

Pērn kopējais eksports uz ES valstīm ir pieaudzis par 20%, tostarp lielākais, par 15%, pieaugums ir bijis Vācijā. Vācijā veiksmīgi izdevies nostiprināt un palielināt “Laimas” zefīra produktu īpatsvaru. Salīdzinot ar 2013.gada rezultātiem, ir panākts šī segmenta pieaugums ar 21%.

Labi rezultāti sasniegti arī Portugālē, kur veiksmīgi uzsākta sadarbība ar vietējiem tirdzniecības tīkliem, piedāvājāt “Laimas” produkciju.

Ārpus ES būtiskākais – par 31% – eksporta pieaugums sasniegts uz Norvēģiju, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar jaunu izplatītāju, kas nodrošinājis pakāpenisku un stabilu eksporta apjomu palielināšanos. Pērn par 21%, pieaudzis arī maizes cepumu eksporta noiets. Salīdzinot ar 2013.gada rezultātiem, kad Staburadze pārņēma maizes cepumu ražošanas procesu no Norvēģijas uzņēmuma Kavli.

Neskatoties uz kopējo nestabilo ekonomisko situāciju un sankcijām, eksporta pieaugumu par 9% izdevies sasniegt arī Krievijā, salīdzinot ar iepriekšējā gada eksporta rādītājiem. Saglabāt un nostiprināt šīs tirgus pozīcijas būs izaicinājums šogad, ņemot vērā nestabilo un neprognozējamo Krievijas ekonomiku un starptautisko attiecību ietekmi uz ekonomisko sadarbību, norādīja Jonsone.

Kopumā NP Foods produkcija tiek eksportēta uz 27 valstīm – Krieviju, ASV, Kanādu, Izraēlu, Vāciju, Lielbritāniju, Īriju, kā arī citām ES valstīm, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Moldāviju un Turkmenistānu.

Jau vēstīts, ka NP Foods īpašnieks kopš 2014.gada 26.augusta ir Norvēģijas kompānija Orkla, kas iegādājās 100% kapitāldaļu visos kompānijas uzņēmumos – AS Laima, AS Gutta, SIA NP Foods, AS Staburadze, UAB Margiris un SIA Detente no uzņēmuma Nordic Partners Foods Ltd, kura īpašnieki ir Latvijas investīciju kompānija Nordic Partners un Islandes fonds BIL ehf.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas