Pētījums: Ja Krievija pārtrauktu kravu tranzītu, Latvija zaudētu 43,7 miljonus tonnu kravu

0 komentāri

Ja tiktu pārtraukts Krievijas kravu tranzīts caur Latviju, Latvijas dzelzceļa nozare zaudētu 43,7 miljonus tonnu kravu, bet 12,1 miljons paliktu, liecina auditorkompānijas EY jaunākais pētījums, kuru pasūtījis uzņēmums Latvijas Dzelzceļš. Par to tranzīta nozares pārstāvji šodien tika informēti Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) biedru sapulcē.

Šāda scenārija gadījumā uzņēmumu neiegūtais apgrozījums būtu 1,3 miljardi eiro, iekšzemes kopprodukta (IKP) samazinājums būtu par 1,7%, bet nodarbinātības par 1,1%, savukārt nodokļu ieņēmumi samazinātos par 2,4%.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Aprēķināti zaudējumi arī tādā gadījumā, ja Krievija pārtrauktu naftas un naftas produktu tranzītu – tad zaudēti tiktu 18,8 miljoni tonnu kravu, bet saglabāti 37 miljoni tonnu kravu, savukārt uzņēmumu apgrozījums samazinātos par 803,8 miljoniem eiro. Tas IKP ietekmētu par 1,1%, bet nodarbinātību samazinātu par 1%, bet nodokļu ieņēmumi samazinātos par 1,5%.

Paša sliktākā scenārija gadījumā, ja tiktu zaudētas gan Krievijas, gan Baltkrievijas kravas, tad tiktu zaudēts 1,4 miljardu eiro apgrozījums, IKP samazinātos par 1,9%, bet nodarbināto skaits par 1,7%, savukārt ieņēmumi nodokļos par 2,6%.

Kopumā aprēķināts, ka uzņēmumu vērtība ilgtermiņā tiktu iznīcināta no 0,9 miljonu līdz 1,7 miljonu eiro apmērā. Faktiski, ja tranzīta nozare tiktu aizvērta, arī IKP izaugsmes pieaugums samazinātos uz pusi. Tāpat netiktu atgūtas investīcijas gan infrastruktūrā, gan ostā. Pastāvētu arī banku kredītu neatmaksāšanas risks.

Latvijas Dzelzceļa vadītājs Uģis Magonis atzina, ka “bilde izskatās drūma”. Viņš kritizēja ārlietu ministra Edgara Rinkēviča (V) “nepārdomāto politiku”, tostarp pret “pēkšņu Krievijas pilsoņu iekļaušanu “melnajā sarakstā”” un Latvijas piekrišanu ES un ASV attiecībā uz lēmumiem pret Krievijas naftas rūpniecību. Tāpat viņš skaidroja, ka Latvijas Dzelzceļa prognozes ir visai skeptiskas. Patlaban gadā vēl tiek plānots pārvadāt 45 miljonus tonnu kravu, taču jebkuras sponsorēšanas programmas tikšot pārtrauktas – gan kultūrā, gan sportā.

Kā ziņots, šodien notika Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) biedru sapulce, kurā arī analizēts pētījums par Krievijas noteikto ekonomisko sankciju ietekmi uz dzelzceļa nozari un Latvijas tranzīta sektoru kopumā. Ņemot vērā pētījuma rezultātus, asociācijas biedri aicināti sagatavot un iesniegt priekšlikumus Krievijas ekonomisko sankciju mazināšanai tranzīta nozarē un kopīgi ar Satiksmes ministriju sagatavot programmu šo priekšlikumu realizācijai.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas