Par airBaltic nopietnu interesi izrāda pieci investori

0 komentāri

Par nacionālo aviokompāniju airBaltic nopietnu interesi izrāda pieci investori. Satiksmes ministrija cer, ka lidsabiedrības pārdošanas līgumu izdosies noslēgt nākamā gada otrajā pusē. Tikmēr investīciju konsultantiem Prudentia  ir cits viedoklis, un viņi aicina – nemānīt iedzīvotājus ar nereāliem  solījumiem.

Šobrīd kardināli atšķiras valsts un airBaltic konsultantu viedoklis par Latvijas nacionālās aviokompānijas iespējām piesaistīt stratēģisko investoru. Valsts uzskata, ka pēc dažu grūtu mājasdarbu izpildes tas beidzot izdosies, un darījums notiks 2015.gada otrajā pusē. Potenciālie investori var pretendēt uz ne vairāk kā 49% airBaltic akciju, un šobrīd interesi jau izrādot pieci potenciālie investori.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Pirms dažiem gadiem airBaltic pircēja meklējumos piesaistītā investīciju banka Prudentia publicēja prestižajā laikrakstā Financial Times sludinājumus, un pēc tam uzturēja sarunas ar iespējamiem investoriem. Tagad Prudentia partneris Ģirts Rungainis uzskata, ka lielu darījumu ar airBaltic arī 2015.gadā nevar prognozēt, jo tam neesot objektīva pamata. Viņš uzskata, ka drīzāk Latvijai būtu jāveido aviācijas nozares holdings, tajā spēkus apvienojot airBaltic un lidostai Rīga.

Investīciju bankas Prudentia partneris Ģirts Rungainis norāda: ”Vienīgais, kam airBaltic ir vajadzīgs, ir Latvijas iedzīvotāji, kuriem ir vajadzīgs, lai veicinātu Rīgas starptautiskās lidostas, Rīgas kā centra un valsts attīstību, ņemot vērā mūsu slikto transporta integrētību Eiropā. Mēs esam tālu, ar sliktiem ceļiem, bez dzelzceļa, bez saites ar pārējo Eiropu. Mums aviācija ir būtiski svarīga.”

Eksperts uzskata, ka, izņemot vietējos, neviena ārvalstu aviokompānija nestrādās ilgtermiņa Latvijas interesēs. Viņaprāt, tas būtu jāsaprot arī valdībai, kura baidoties to pateikt saviem vēlētājiem. ”Sagaidīt, ka ieradīsies kāds onkulis, vienalga kādas izcelsmes, bagāts un sakārtos mums visu ar airBaltic vai kaut kādā veidā rūpes par to, un Rīgas lidostas attīstība no mums noņems nost, tā ir vēlmju domāšana,” reālistisks ir Ģ. Rungainis, ”iespējams, jāpiesaista kāds investors, kurš atrodas mazākuma pozīcijā. Bet jautājums, kas ir tas, ko viņš pienes. Valstij ir jāpaliek līdzīpašniekam. Un šī kompānija būtu jākotē Rīgas Fondu biržā.”

Tikmēr Satiksmes ministrija kā valstij piederošo 99,8%tu akciju turētāja aviokompānijā, strādā citā virzienā. ”Skatāmies stratēģiskā investora virzienā. Protams, mēs vienmēr esam gatavi izskatīt arī plānu b un c, bet mēs neesam absolūti diskutējuši un apsprieduši jebkāda veida šobrīd kompānijas kotāciju biržā,” situāciju skaidro Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs LNT ziņām atklāja, ka notiek sarunas ar pieciem potenciālajiem airBaltic investoriem, bet to vārdus viņš nevar atklāt, jo noslēgti konfidencialitātes līgumi. Iepriekš ir izskanējuši ķīniešu, arābu, turku, kā arī Eiropas valstu lidsabiedrību vārdi.

”Mēs runājam par nopietnu sinerģijas veidošanu ar stratēģisko investoru, kurš varētu ne tikai nest labumu gan pašai kompānijai, gan arī nodrošināt tās attīstību, ne tikai saglabāšanu,” atklāj Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Lai investoru vispār varētu piesaistīt, tiesvedībā ar bijušo airBaltic vadītāju un līdzīpašnieku Bertoldu Fliku jāpanāk, lai tiktu atcelts liegums veikt darbības ar airBaltic pamatkapitālu. To ministrija cer izdarīt nākamā gada pirmajā pusē, lai jau vasarā potenciālie investori varētu sākt padziļinātu airBaltic izpēti.

Valsts nolēmusi palielināt airBaltic pamatkapitālu par 82 miljoniem eiro, ieguldot iepriekš aizdotos līdzekļus. Ja nepaspēs sakārtot pamatkapitāla lietas un tā lielums paliks 700 tūkstošu mazs, ļaunākajā scenārijā pastāv risks, ka par 47% airBaltic akciju īpašnieku kļūst nezināms investors.

Tas tādēļ, ka nākamgad pienāks termiņš airBaltic 20 miljonu eiro vērto obligāciju konvertācijai akcijās. Iepriekš šīs obligācijas piederēja privātajam akcionāram Baltijas aviācijas sistēmas, bet tagad, pēc Ozoliņa teiktā, to īpašnieks neesot identificējams.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas