Eksperti: Germanwings lidmašīna krita, neraidot trauksmes signālu

0 komentāri
Eksperti: Germanwings lidmašīna krita, neraidot trauksmes signālu
FOTO: SCANPIX

Izmeklētāji, kas noskaidro Vācijas zemo cenu lidsabiedrības Germanwings lidmašīnas katastrofas apstākļus, cenšas noteikt, kādēļ laineris astoņas minūtes strauji samazināja augstumu, neraidot trauksmes signālu.

Par ārkārtas situāciju paziņoja nevis divi lidmašīnas piloti, bet Francijas gaisa dispečeri, kad tā 60 sekundes lidoja 38 000 pēdu augstumā un tad, šķiet, joprojām kontrolēta, nokrita līdz 5000 pēdu augstumam. Lidmašīna Airbus 320 bija ceļā no Diseldorfas uz Barselonu, un tajā atradās 150 cilvēki.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Kāpēc neviens no pilotiem nesūtīja trauksmes signālu, kad lidmašīna, neprasot atļauju, zaudēja augstumu, būs jānoskaidro Francijas aviācijas katastrofu izmeklēšanas birojam, kad tas pētīs notikušo un lidmašīnas melnās kastes. Viena no tām ir atrasta.

Paziņošana par ārkārtas situāciju pat sarežģītos apstākļos ir pilotu apmācību stūrakmens. Viņu klusēšanu vēl mīklaināku padara apstāklis, ka avārija notika gaišā dienas laikā un labvēlīgos laikapstākļos.

“Kaut kas izraisīja nolaišanos,” sacīja Londonas aviācijas datu piegādātāja Ascend drošības direktors Pols Hejs. “Viņi gribēs zināt, vai tam ir sakars ar lidmašīnu, kādu ārēju notikumu, apkalpi vai šī visa kombināciju. Un viņi gribēs zināt, kāpēc nolaišanās netika apturēta un lidmašīna atgriezta normālā stāvoklī.”

Kompānija Germanwings paziņojusi, ka Aribus 320 tika piegādāts tās māteskompānijai Deutsche Lufthansa AG 1991.gadā un ar to lidoja pilots, kurš ar “Airbus” lidmašīnām bija nolidojis 6000 stundu. Lidmašīnai pagājušajā vasarā tika veikta apkope, tā bija veikusi 46 700 lidojumus un izlidoja uz Barselonu bez starpgadījumiem.

Francijas dispečeri paziņoja par ārkārtas situāciju plkst.10.47, kad redzēja, ka lidaparāts strauji zaudē augstumu. Tika mēģināts ar pilotiem sazināties, taču bez panākumiem, ziņo SNCTA apvienība, kas pārstāv gaisa satiksmes vadībā strādājošos.

“Bija daudz izsaukumu pēc kārtas,” norādījis SNCTA nacionālais sekretārs Rožē Ruso. “Dispečers redz lidmašīnas augstumu savā radarā un, ja viņš redz, ka augstums krītas, viņš nekavējoties sazinās ar pilotu.”

Lielākā daļa aviācijas negadījumu notiek paceļoties vai nolaižoties. Aviosabiedrības un atbildīgās institūcijas faktiski izskaudušas tādus gadījumus kā sadursmes gaisā.

Lai arī strauju augstuma zaudēšanu var izraisīt dažādi apstākļi, piemēram, abu dzinēju apstāšanās degvielas piesārņojuma vai tās trūkuma dēļ, piloti parasti tomēr spēj paziņot par notiekošo.

Katastrofālāki negadījumi varētu būt pilotu kabīnes stikla sasišana, pēkšņa lidmašīnas sadalīšanās bojātas fizelāžas vai spārnu dēļ, vai aviācijas sistēmu, tostarp ārējo komunikāciju sistēmu, nedarbošanās.

ASV Embrija Ridla Aeronautikas universitātes pārstāvis Bils Valdoks uzskata, ka “Germanwings” lidmašīnas augstuma zaudēšana bija “ātra, taču ne ārpus robežām”, bet pilotu klusēšana varētu liecināt par to, ka viņi bija pārāk aizņemti ar situācijas risināšanu, lai runātu.

“Nav nekādu ziņu, kas liktu domāt, ka notika kas tāds, kas lika pilotiem nemēģināt sazināties,” sacīja eksperts. “Ja viņi bija ārkārtas situācijā un mēģināja kontrolēt lidmašīnu, tā bija viņu augstākā prioritāte.”

Valdoks, kurš 25 gadus pasniedz negadījumu izmeklēšanu, raksturoja lidmašīnas augstuma zaudēšanu kā konstantu un “kaut kādā mērā kontrolētu”, kas varētu norādīt uz problēmām ar spiedienu salonā, nevis kādu notikumu, kas licis lidmašīnai krist.

Tā kā “Germanwings” lidmašīna, šķiet, ietriekusies zemē nebojāta, nedaudz paslīdot uz priekšu, maz ticams, ka tā cietusi bumbas sprādzienā. Nav arī nekādu pazīmju, ka tā tikusi nolaupīta.

Tomēr joprojām ir iespējams, ka lidmašīna nokritusi tīšas rīcības rezultātā, atzinis kādreizējais ASV Federālās aviācijas katastrofu izmeklētājs Sīvs Volliss. Viņaprāt, visticamākais izskaidrojums Malaizijas lidmašīnas pazušanai pagājušajā gadā ir tas, ka kāds no pilotu kabīnes to novirzījis no kursa. Tā būs arī viena no versijām, kuru pārbaudīs saistībā ar Germanwings lidmašīnas katastrofu.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Vai zināji? Ultravioletie stari – tas ir negantākais ādas ienaidnieks

Vai zināji? Ultravioletie stari - tas ir negantākais ādas ienaidnieks

Tuvojoties vasarai, aizvien biežāk uzturamies ārpus telpām un lutinām sevi ar saules gaismu un siltumu. Saule sniedz mums enerģiju, palīdz organismam ražot pietiekami daudz D vitamīna un stiprina imūnsistēmu, taču ir ļoti svarīgi izprast arī saules staru negatīvos efektus, pievērst uzmanību mūsu ādas veselībai un sauļoties atbildīgi.

Pareiza ādas kopšana vasarā nozīmē skaistu ādu visu gadu

Pareiza ādas kopšana vasarā nozīmē skaistu ādu visu gadu 2

Kamēr mums vasara ir brīvdienu, izklaides un dažādu citu baudu laiks, mūsu ādai šī sezona ir īstākais izaicinājums. Vai tev jau ir skaidrs, kādi pasākumi būtu jāveic un kas jāzina, lai gada karstākais un skaistākais laiks neradītu nevajadzīgus apgrūtinājumus un neērtības?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas