Eksperti: Germanwings lidmašīna krita, neraidot trauksmes signālu

0 komentāri

Izmeklētāji, kas noskaidro Vācijas zemo cenu lidsabiedrības Germanwings lidmašīnas katastrofas apstākļus, cenšas noteikt, kādēļ laineris astoņas minūtes strauji samazināja augstumu, neraidot trauksmes signālu.

Par ārkārtas situāciju paziņoja nevis divi lidmašīnas piloti, bet Francijas gaisa dispečeri, kad tā 60 sekundes lidoja 38 000 pēdu augstumā un tad, šķiet, joprojām kontrolēta, nokrita līdz 5000 pēdu augstumam. Lidmašīna Airbus 320 bija ceļā no Diseldorfas uz Barselonu, un tajā atradās 150 cilvēki.

Kāpēc neviens no pilotiem nesūtīja trauksmes signālu, kad lidmašīna, neprasot atļauju, zaudēja augstumu, būs jānoskaidro Francijas aviācijas katastrofu izmeklēšanas birojam, kad tas pētīs notikušo un lidmašīnas melnās kastes. Viena no tām ir atrasta.

Paziņošana par ārkārtas situāciju pat sarežģītos apstākļos ir pilotu apmācību stūrakmens. Viņu klusēšanu vēl mīklaināku padara apstāklis, ka avārija notika gaišā dienas laikā un labvēlīgos laikapstākļos.

“Kaut kas izraisīja nolaišanos,” sacīja Londonas aviācijas datu piegādātāja Ascend drošības direktors Pols Hejs. “Viņi gribēs zināt, vai tam ir sakars ar lidmašīnu, kādu ārēju notikumu, apkalpi vai šī visa kombināciju. Un viņi gribēs zināt, kāpēc nolaišanās netika apturēta un lidmašīna atgriezta normālā stāvoklī.”

Kompānija Germanwings paziņojusi, ka Aribus 320 tika piegādāts tās māteskompānijai Deutsche Lufthansa AG 1991.gadā un ar to lidoja pilots, kurš ar “Airbus” lidmašīnām bija nolidojis 6000 stundu. Lidmašīnai pagājušajā vasarā tika veikta apkope, tā bija veikusi 46 700 lidojumus un izlidoja uz Barselonu bez starpgadījumiem.

Francijas dispečeri paziņoja par ārkārtas situāciju plkst.10.47, kad redzēja, ka lidaparāts strauji zaudē augstumu. Tika mēģināts ar pilotiem sazināties, taču bez panākumiem, ziņo SNCTA apvienība, kas pārstāv gaisa satiksmes vadībā strādājošos.

“Bija daudz izsaukumu pēc kārtas,” norādījis SNCTA nacionālais sekretārs Rožē Ruso. “Dispečers redz lidmašīnas augstumu savā radarā un, ja viņš redz, ka augstums krītas, viņš nekavējoties sazinās ar pilotu.”

Lielākā daļa aviācijas negadījumu notiek paceļoties vai nolaižoties. Aviosabiedrības un atbildīgās institūcijas faktiski izskaudušas tādus gadījumus kā sadursmes gaisā.

Lai arī strauju augstuma zaudēšanu var izraisīt dažādi apstākļi, piemēram, abu dzinēju apstāšanās degvielas piesārņojuma vai tās trūkuma dēļ, piloti parasti tomēr spēj paziņot par notiekošo.

Katastrofālāki negadījumi varētu būt pilotu kabīnes stikla sasišana, pēkšņa lidmašīnas sadalīšanās bojātas fizelāžas vai spārnu dēļ, vai aviācijas sistēmu, tostarp ārējo komunikāciju sistēmu, nedarbošanās.

ASV Embrija Ridla Aeronautikas universitātes pārstāvis Bils Valdoks uzskata, ka “Germanwings” lidmašīnas augstuma zaudēšana bija “ātra, taču ne ārpus robežām”, bet pilotu klusēšana varētu liecināt par to, ka viņi bija pārāk aizņemti ar situācijas risināšanu, lai runātu.

“Nav nekādu ziņu, kas liktu domāt, ka notika kas tāds, kas lika pilotiem nemēģināt sazināties,” sacīja eksperts. “Ja viņi bija ārkārtas situācijā un mēģināja kontrolēt lidmašīnu, tā bija viņu augstākā prioritāte.”

Valdoks, kurš 25 gadus pasniedz negadījumu izmeklēšanu, raksturoja lidmašīnas augstuma zaudēšanu kā konstantu un “kaut kādā mērā kontrolētu”, kas varētu norādīt uz problēmām ar spiedienu salonā, nevis kādu notikumu, kas licis lidmašīnai krist.

Tā kā “Germanwings” lidmašīna, šķiet, ietriekusies zemē nebojāta, nedaudz paslīdot uz priekšu, maz ticams, ka tā cietusi bumbas sprādzienā. Nav arī nekādu pazīmju, ka tā tikusi nolaupīta.

Tomēr joprojām ir iespējams, ka lidmašīna nokritusi tīšas rīcības rezultātā, atzinis kādreizējais ASV Federālās aviācijas katastrofu izmeklētājs Sīvs Volliss. Viņaprāt, visticamākais izskaidrojums Malaizijas lidmašīnas pazušanai pagājušajā gadā ir tas, ka kāds no pilotu kabīnes to novirzījis no kursa. Tā būs arī viena no versijām, kuru pārbaudīs saistībā ar Germanwings lidmašīnas katastrofu.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas