Lai sabalansēts uzturs vairo sportot prieku!

0 komentāri

Ikvienam no mums ir vismaz virspusējas zināšanas par veselīgu dzīvesveidu. Mēs zinām, ka dzert daudz ūdeni ir veselīgi, ka ieturēt regulāras maltītes ir labi. Taču ne vienmēr spējam rast atbildes uz visiem sev būtiskajiem jautājumiem, piemēram, ”Kāpēc nespējam nomest lieko svaru, lai gan aktīvi sportojam?”; ”Vai ikdienas noguruma iemesls ir nesabalansēta pārtika?” un citiem.

Sporta Laboratorijā iespējams veikt kalorimetriju. Tā ir metode, ar kuras palīdzību iespējams novērtēt vielmaiņas intensitāti un organisma funkcijām nepieciešamās enerģijas daudzumu un uzturvielu sastāvu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Kalorimetrija noderīga svara regulēšanai

Gluži kā iet pret kalnu! Tā par cenšanos noregulēt svaru pašu spēkiem mēdz izteikties tie, kuru ķermeņa masas indekss ir krietni virs vai zem normas. Uzzināt pārāk liela vai zema svara iemeslus iespējams ar kalorimetrijas metodi. Turklāt kalorimetrija ir noderīga arī sportistiem ar normālu ķermeņa svaru, kas vēlas noteikt optimālo fizisko aktivitāšu apmēru un nepieciešamo enerģijas daudzumu, kā arī sastādīt sabalansētu uztura plānu.

Foto: play-club.com

Foto: play-club.com

Ar kalorimetrijas metodi vielmaiņu analizē gan miera stāvoklī (guļot un sēžot), gan lēni pieaugošas fiziskās slodzes laikā. Sporta Laboratorijā piedāvātā kalorimetrija ietver sporta ārsta konsultāciju, kalorimetrijas testu un, ja nepieciešams, analīzes.

Uztura ieteikumi sportiska dzīvesveida piekritējiem

Sportošanas entuziastiem, kas vēl nav saņēmuši individuālu uztura konsultāciju, piedāvājam Sporta Laboratorijas sporta ārstes Sandras Rozenštokas vispārīgus ieteikumus.

  • Sportistiem (tāpat kā cilvēkiem, kas ar sportu nodarbojas ļoti reti) ir jāievēro visi veselīga uztura principi. Izturības sporta veidu pārstāvjiem ieteicams uzturā iekļaut vairāk ogļhidrātus, ko satur augļi, dārzeņi, ogas, medus un graudaugu produkti – auzu pārslas, griķi, makaroni, rīsi u.c. Graudaugu produkti dod enerģiju ilgam laika posmam, turklāt palīdz atjaunoties pēc slodzes. Jo ilgāka slodze paredzēta, jo enerģētiski vērtīgāki produkti jāiekļauj uzturā. Savukārt spēka sporta veidu pārstāvjiem ēdienkartē iederēsies liels daudzums ar olbaltumvielām bagātu produktu. Olbaltumvielas satur liesa vistas un putnu gaļa, zivis, olas, piena produkti, pākšaugi, rieksti u.c. Šīs vielas nodrošina muskuļu masas veidošanos un uzturēšanu.
Foto: Holisticvanity.ca

Foto: Holisticvanity.ca

  • Dienā ieteicamas 3 ēdienreizes un 2 uzkodu reizes starp ēdienreizēm. No ēšanas līdz sportošanai (atkarībā no tā, cik pamatīga ir maltīte) jāpaiet no 1 līdz 3 stundām.
Foto: Gospodina.md

Foto: Gospodina.md

  • Ieteicamā uzkoda pirms treniņa ir kāds auglis, graudu batoniņš vai maizīte. Savukārt pēc treniņa ieteicams apēst kādu piena produktu, piemēram, jogurtu, iedzert pienu vai kefīru. Piena olbaltumvielas un cukurs palīdz organismam atjaunoties pēc slodzes.
Foto: LETA

Foto: LETA

  • Ja treniņi ir 2-3 reizes nedēļā un tiek ievēroti pilnvērtīga uztura principi, parasti nav nepieciešams ēdienkarti papildināt ar uztura bagātinātājiem. Bet, ja treniņi ir vismaz četras reizes nedēļā, bieži vien intensīvā treniņu periodā ir nepieciešamas papildus minerālvielas un vitamīni
0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas