Kāpēc pirms sportošanas ir jāiesildās un pēc vingrošanas jāatsildās?

0 komentāri

Sākoties siltajam laikam, rodas vēlme doties ārā un sākt nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Lai tas sagādātu prieku un neradītu diskomfortu, noteikti ir jāievēro iesildīšanās pirms un atsildīšanās pēc slodzes. Sīkāk par šo tēmu stāsta Sporta Laboratorijas fizioterapeite Ksenija Golubcova.

Ļoti bieži šo treniņa daļu izlaiž jeb neievēro daudzu iemeslu dēļ. Kā vienu no tiem var minēt to, ka netiek apzināts, ko iesildīšanās un atsildīšanās sniedz mūsu organismam.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Organisms ir jāiesilda neatkarīgi no paredzamās slodzes – vai tā būtu nūjošana, skrituļošana vai riteņbraukšana. Pilnīgi pietiek iesildīšanos veikt 10 – 15 minūtes pirms fiziskas slodzes – tas būt lēns, mērens skrējiens vai paātrināta soļošana. Tādā veidā tiks paātrināta sirdsdarbība, uzlabota asinsrite, muskuļiem tiks piegādāts skābeklis un organisms pakāpeniski pieradīs pie slodzes. Tāpēc uzsākot treniņu būs mazāka iespēja izjust diskomfortu vai grūtības turpināt trenēšanos. Pirms treniņa iesildīšanās mazina traumatisma risku, jo locītavas būs iekustinātas un muskuļi iesildīti.

Tāpat liela uzmanība ir jāpievērš atsildīšanās daļai pēc fiziskas slodzes. Lai organisms spētu pilnvērtīgi atjaunoties un nerastos veselības problēmas, arī atsildīšanas daļai jābūt vidēji no 10 – 15 minūtēm, kuru laikā nepieciešams mazināt treniņa tempu, samazināt slodzi un noteikti jāveic stiepšanās vingrojumi. Tas palīdzēs atbrīvot muskuļus pēc slodzes, neradot tiem pārslodzi un neveicinot traumu iegūšanas risku.

Tāpēc noteikti ir jāpievērš uzmanība iesildīšanās un atsildīšanās daļai, lai nerastos veselības problēmas, pārslodzes un būtu patīkami nodarboties ar fiziskām aktivitātēm.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas