Driftā uz ledus uzvar Ingus Jēkabsons, otrais Seipuls ar 211 Zs jaudīgu žiguli

0 komentāri

Svētdien Baldones trasē Stūri norisinājās neparastas auto sacensības – drifts uz ledus. Šoreiz riepu gumijas smaržas vietā skatītāji varēja baudīt svaigu gaisu, bet biezos dūmus aizstāja lidojoša sniega mākoņi.

Lai noskaidrotu, kā tad noslēdzās pirmās šāda veida sacīkstes, portāls Go4speed uz sarunu aicināja šo sacensību organizatoru Gvido Elksni.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk
Cik dalībnieku izgāja uz starta šajās sacensībās?

Kopā sacensībām pieteicās 49 dalībnieki, kuru vidū bija braucējs no Igaunijas, kā arī pieci braucēji no Anglijas.

No Anglijas?

Jā. Angļi no mums izīrēja mašīnas. Sestdien viņi šeit trenējās un centās saprast, kā ir braukt pa ledu un sniegu. Taču diemžēl neviens no viņiem svētdien neiekļuva Top 32. Taču viņiem galvenais bija noķert kaifu, kas arī veiksmīgi izdevās.

Svētdien laikapstākļi Rīgā nelutināja, jo brīžiem lija lietus. Kādi apstākļi bija Baldonē?

Pasākuma rīts neko daudzsološu nesolīja, jo laikapstākļi tiešām nebija diez ko labi – lija lietus un ik pa laikam krita slapjš sniegs. Taču mēs ātri noreaģējām un nedaudz piekoriģējām trasi, kas mums tomēr ļāva novadīt sacensības, lai arī vietām bija daudz ūdens un sniega.

Sacensības notika uz sasluša ezera?

Mūsu pasākums notika uz nopludinātas pļavas, kur dziļākajā vietā dziļums bija 50 cm, bet tā vidēji ledus dziļums bija 25 cm. Tas bija droši, kas arī bija galvenais uzstādījums, lai arī jāsaka, ka bija viens gadījums, kad mašīna ielūza. Tas notika krastā, kur auto ielūza un uzsēdās uz zemes.

Kā aizritēja pašas sacīkstes?

Šīs sacensības, kas praktiski notika bez aizķeršanās, notika pēc klasiskā drifta formāta – bija trīs tiesneši, kur katrs vērtēja ātrumu, leņķi un trajektoriju. Kopumā trase bija pagara – ap 800 metriem, kur sportistiem bija jāizbrauc ap astoņiem līkumiem. Uz izslēgšanas braucieniem jau notika tandēmu braucieni, kur pirmais brauc pa trajektorijas līniju, bet otrais seko maksimāli tuvu pirmajam. Jāsaka, ka bija dažas elpu aizraujošas cīņas, kad tiesnešiem bija grūti novērtēt uzvarētāju. Piemēram, Top 8 satikās Ingus Jēkabsons un Jānis Eglīte. Tas viennozīmīgi bija dienas labākais iebrauciens. Sacensību beigās pie uzvaras tika Ingus Jēkabsons, otrais palika Ingus Seipuls, bet trešais – Ēriks Ulass.

Sanāk, ka otrais finišēja sportists ar to jaudīgo žigulīti.

Jā. Tas žigulis bija ļoti ātrs ar ļoti labu leņķi. Uz ledus šī bija viena no skatāmākajām mašīnām. Viss, ko tiesneši gribēja redzēt, tas viss viņam arī sanāca.

Vai starp dalībniekiem bija daudz driftu braucēju?

Drifta braucēju bija diezgan daudz. Gan no Pro, gan no ProAm. Tāpat bija braucēji, kuri startēja ar žiguļiem, Ford Scorpion, Opel Omega. Arī viņi cīnījās.

Izskatās, ka šeit lielu lomu nespēlēja tehnika, kā tas ir drifta sacensībās?

Jā, jo visi, kas startēja, bija vienādos apstākļos, jo jauda šeit tiešām nespēlēja lielu nozīmi. Arī ātrumi šeit bija savādāki nekā driftā. Ja driftā lielākais iemetiena ātrums ir ap 160 km/h, tad šeit tas vidējais ātrums bija apmēram 70 – 80 km/h. Man ar zāģu riepām ātrums bija ap 120 – 130 km/h. Bet uz ledus tomēr ir pavisam savādāk, interesantāk.

Cik sapratu, tad ātrākajiem bija arī naudas balvas.

Jā, uzvarētājs saņēma 150 eiro, otrās vietas ieguvējs tika pie 100 eiro, bet trešās vietas ieguvējs saņēma 50 eiro. Jāpiebilst, ka uzvarētājs no sacensībām tik tiešām aizbrauca plusos no pasākuma, kas gadās ļoti reti.

Spriežot pēc atsauksmēm, pasākums bija izdevies.

Kopumā ļoti labs pasākums – bija gan daudz dalībnieku, gan daudz skatītāju, kuri kūra ugunskurus gan tehniskajā parkā, gan skatītāju laukumā. Forša atmosfēra svaigā gaisā.

Vai plānos nav uzrīkot vēl šādas sacensības?

Ir. Mēs sapratām, ka viss darbojās lieliski, jo bija atsaucība gan no sportistiem, gan no skatītājiem. Protams, ir lietas, kas ir jāuzlabo, bet kopumā šādam pasākumam ir perspektīva. Šobrīd mums ir doma, ka iesim tālāk un pie šīm sacensībām, kas bija kā tests, neapstāsimies. Uz nākamo posmu jau domāsim par Pro mašīnām, kas tiks aprīkotas ar zāģiem. Tad skatītājiem būs ko redzēt, jo ātrums un saķere būs līdzīga kā uz asfalta, tikai dūmu vietā būs sniegs un ledus. Tagad gaidām salu, lai jau drīzumā varētu rīkot nākamo posmu. Jau šobrīd daudzi sportisti no citām valstīm interesējas, it īpaši par tām zāģu riepām, ar kurām viņi grib braukt.

Vai tās sacensības arī notiks Baldonē?

Domāju, ka tā Baldone ir ideāla vieta – tur ir droši, jo, skatoties cauri ledum, tu redzi zemi. Es pats negribētu braukt uz ezera, zinot, ka ledus ir izspolēts. Tas būtu bīstami. Taču Baldones trasē ir vēl kur izpausties.

Pats arī izbrauci?

Izbraucu ar savu kaujas mašīnu kā drift taxi. Šim auto gan bija uzliktas zāģu riepas. Jāsaka, kā ir – bija ļoti ātri.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas