Ko iesaka lietot uzturā fitnesa modelēm?

0 komentāri

Pareizs uzturs ir ļoti svarīgs visiem cilvēkiem, un, protams, arī projekta Fit Model Latvija 2016 dalībniecēm. Draudzīgu padomu meitenēm neliedza uztura speciāliste Signe Rinkule, kura projekta dalībnieces iepazīstināja ar veselīga uztura pamatprincipiem un uztura sastāvdaļām.

Nodarbojoties ar dažāda veida fiziskajām aktivitātēm, ļoti liela nozīme ir pareizi izvēlētam uzturam. Jāņem vērā gan fizisko aktivitāšu veids, mērķi, kurus gribam sasniegt, kā arī jābūt priekšstatam par produktu uzturvērtību, kā pareizi izvēlēties uzturu gan pirms, gan pēc fiziskās slodzes, vadoties pēc uzstādītiem mērķiem. Lai sasniegtu vēlamo efektu, ir jāievēro uztura veselības principi, jāpārdomā nepieciešamā šķidruma uzņemšanas daudzums.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Foto

Projekta dalībnieces tika iepazīstinātas ar veselīga uztura pamatprincipiem, ēdienreižu skaitu, uztura sastāvdaļām (olbaltumvielām, ogļhidrātiem, taukiem). Dalībniecēm izstāstīja, kā var aprēķināt savu pamatvielmaiņu. Pamatvielmaiņa sastāda aptuveni 66-75 % no kopējā enerģijas daudzuma, ko cilvēks patērē diennaktī. Pamatvielmaiņu parasti aprēķina pēc gadsimta sākumā radītās Herisa-Benedikta (Harris and Benedict, 1919) formulas.

Sievietēm: 655 + 9,65 x ķermeņa masa (kg) + 1,85 x auguma garums (cm) – 4,68 x vecums (gadi).

Pēc aprēķiniem un, ņemot vērā fiziskās aktivitātes koeficientu, katra dalībniece aprēķināja savu ikdienas nepieciešamo kcal daudzumu diennaktī. (kopējā enerģija (kcal/dienā) = pamatvielmaiņa * fiziskās aktivitātes koeficients).

Atbilstoši nepieciešamajai enerģijai jāņem vērā arī uzturvielu sadalījums. Cik daudz ir nepieciešamas olbaltumvielas, kādi produkti ir olbaltumvielu avoti (gaļa, zivis, piena produkti, olas, pākšaugi, rieksti, sēklas) un kā pareizi sagatavot un iekļaut ēdienkartē šos produktus, kā arī kādus produktus izvēlēties ja, netiek, piemēram, lietoti dzīvnieku izcelsmes produkti. Liela uzmanība tika pievērsta arī ogļhidrātiem, to sastāvam uzturā, kad un cik daudz ir nepieciešami ogļhidrāti uzturā, kā pareizi izvērtēt ogļhidrātu daudzumu produktos un biežākie ”klupšanas akmeņi”” jeb kļūdas izvēlētajos produktos, kuri šķiet ir ļoti veselīgi, bet ne vienmēr tas atbilst patiesībai (šajā sadaļā runājām tieši par cukura daudzuma izvērtēšanu dažādos produktos, piemēram jogurtos). Meitenēm tika stāstīts par tauku izvēli, nozīmi un nepieciešamību ikdienas uzturā, kādi ir piesātinātie tauki un nepiesātinātie, to nepieciešamo daudzumu un izvērtējumu, cik daudz vajadzētu iekļaut ēdienkartē, kuri produkti ir tauku avots.

Noteikti ir jāņem vērā arī maltītes biežums. Jo noteikti vajadzētu ievērot principu biežas ēdienreizes ar pārdomātu porcijas apjomu, kā arī gatavošanas veidu (tvaicēt, sautēt, vārīt, cept cepeškrāsnī).

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas