Uzmanību! Bīstamā, saldā atkarība. Kā iespējams uzveikt kāri pēc saldumiem

1 komentārs

Ja esi saldumu mīle, tad noteikti pazīsti sajūtu, kad šķiet – tūlīt, tūlīt būsi pagalam, ja nedabūsi kaut mazu gabaliņu šokolādes vai savu iemīļoto magoņu maizīti. Tev ir paveicies, ja tev nav lieko kilogramu. Tomēr parasti dāmas, kurām ļoti garšo saldumi, ir ar noslieci uz korpulenci vai pat slimo ar cukura diabētu. Vai ir iespējams mazināt tieksmi pēc saldumiem? Ir!

Tieksmi pēc saldumiem rodas prāta, nervu un fiziskās pārpūles gadījumos. Ja ir bada sajūta – kad cukura līmenis asinīs krītas, organisms ”pieprasa” glikozes porciju. Nepietiekams miegs – ogļhidrāti mūs uzmundrina. Hormonālās svārstības. Sievietēm tās izsauc nomāktību un aizkaitināmību, tādēļ viņas slikto garastāvokli cenšas aizdzīt ar saldumu ēšanu. Saldini dzīvi bez cukura.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

1. solis

Aizmirsti par sulām paciņās un gāzētajiem dzērieniem. Vienā sulas glāzē ir piecas (!) tējkarotes cukura, bet glāzē salda gāzētā dzēriena – astoņas!!!! Slāpes vislabāk veldzēt ar vienkāršu dzeramo ūdeni vai tēju bez cukura. Sulas no tetrapakām aizstāj ar svaigi spiestajām.

2. solis

Atsakies no pusfabrikātiem, cīsiņiem, sālījumiem un marinējumiem. Tur arī ir ļoti daudz cukura.

3. solis

Dod priekšroku saliktajiem ogļhidrātiem. Tie ir biezputrās, makaronos, rupja maluma graudu maizē, dārzeņos un nesaldajos augļos. Saliktie ogļhidrāti dod enerģiju, labu garastāvokli un palīdzēs tev aizmirst par produktiem, kas satur vienkāršos ogļhidrātus – kūciņām, bulciņām un konfektēm. Ja brokastīs ēdīsi auzu pārslu putru, nevis tortes gabaliņu, tad tev līdz pusdienām negribēsies panašķēties ar kādu konfekti, jo tavs organisms ir ”paēdis” un nav nepieciešama saldā piedeva. Cukuru putrai labāk nepievieno. To aizstāj ar medu, svaigiem vai žāvētiem augļiem.

FOTO. Par gaumi, protams, nestrīdas. Bet, pirms padodies kārdinājumam atkal ķerties pie saldumiem, aplūko un padomā!

 

4.solis

Atturies no cukura aizstājējiem – tie visiem nav piemēroti. Tāpat nepārspīlē ar fruktozes lietošanu – tajā ir daudz kaloriju.

5.solis

Iekļauj savā ēdienkartē produktus, kas satur hromu – jūras un saldūdeņu zivis, liellopu aknas, brokoļus, banānus, grūbas.

6.solis

Nepērc un neturi mājās konfektes. Tas ir tas pats, kas nopirkt alkoholiķim pudeli alkohola un cerēt, ka viņš neizdzers. Ja gatavojies uzņemt ciemiņus, tad saldumus nopērc īsi pirms viņu atnākšanas.

7.solis

Ja saldumu ēšana tev ir kalpo nervu nomierināšanai, tad centies stresu noņemt ar citiem līdzekļiem. Daudz staigā ar kājām, nodarbojies ar jogu, ej siltā vannā ar jūras sāli. Palutini sevi ar SPA apmeklējumu, ej uz kino vai teātri ( labāk izvēlies komēdiju). Lielisks veids, kā aizgaiņāt skumjas – izdejoties. Fiziskās aktivitātes palielina laimes hormonu izdalīšanos.

1 komentārs

TOP komentāri

  • Sabīne
    0

    Sabīne

    Manuprāt, svarīgākais ir neturēt saldumus pa rokai un "neaizēst" stresu ar konfektēm. Hroma tabletes arī noteikti palīdz samazināt kāri pēc našķiem. Iherb ir dažādi hroma preparāti, bet labākais, ko esmu mēģinājusi, ir ChromoPrecise, kuru var nopirkt mūsu aptiekās. Tas esot kaut kāds hroma raugs, kas ir labs arī ādai un nagiem.

    06.10.2016 13:57

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas