Dubultzods! Uzzini, kā ar to cīnīties

0 komentāri

Dubultzoda rašanās iemesli mēdz būt dažādi, turklāt tā ir problēma ne tikai sievietēm ar lieko svaru. Kas ir dubultzoda galvenais cēlonis un ko vari darīt, vēl pirms tas kļuvis vizuāli redzams?

Problēmas pamatā – traucēta limfas attece

Lai arī kāds būtu dubultzoda rašanās cēlonis, problēmu izteiktāk jūt sievietes, kurām ir nosliece uz tūsku. Maisiņi zem acīm, izteiktas deguna un mutes rievas, poraina sejas āda, izplūdis sejas ovāls – to rada tūska audos un traucēta limfas attece. “Limfātiskā sistēma atbild par organisma asinsriti, vielmaiņu, imunitāti, tāpēc tai ir ļoti svarīga loma gan veselības, gan skaistuma uzturēšanā. Zināmā mērā tā ir mūsu organisma kanalizācijas sistēma. Nav grūti iedomāties kas notiek, ja mājā tā aizsērē. Tieši tas pats notiek organismā – palēninās vielmaiņa, šlakvielas sāk uzkrāties un parādās tūska. Jo ilgstošāk liekais šķidrums uzkrājas, jo smagāks tas kļūst, un, gravitācijai piepalīdzot, veidojas dubultzods,” skaidro sejas fitnesa trenere Ieva Paškeviča.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Kas traucē limfas attecei?

Visbiežākais tūskas iemesls ir gaužām vienkāršs – saspringti muskuļi. Kad muskulis ir normālā tonusā, tas ir mīksts un elastīgs. Tiklīdz tas pārāk sasprindzis (saspringuši pleci, savilkta mugura, cieši sakosti zobi), muskulis saīsinās, kļūst cietāks, nospiež asinsvadus un kapilārus, tādā veidā pasliktinot asins piegādi, limfas un venozo atteci. “Kad veidojas šie muskuļu bloki, šķidrums sāk uzkrāties un vizuāli atspoguļojas sejā kā izplūdis sejas ovāls un dubultzods,” skaidro Paškeviča. Limfas atteci var traucēt arī nobloķēti zemžokļa limfmezgli. To cēlonis ir biežas infekciju slimības, kuru dēļ audi ap limfmezgliem var fibrozēties un apgrūtināt to darbību. Normālai limfas attecei traucē arī mazkustīgs dzīvesveids, kas neļauj organismam izvadīt šlakvielas un var būt arī problemātiskas ādas cēlonis.

Kā formējas dubultzods?

Par skaistu sejas ovālu atbild stāja – mugura, plecu un galvas pozīcija. Stāju ietekmē krūšu muskulis, plecu zonas trapeces muskulis, kakla muskulatūra un zemzoda muskuļi. Biežākā problēma lielai daļai sieviešu ir plecu zona, jo trapeces muskulis ir izteikts stresa muskulis. Tas nozīmē, ka tas spazmējas pie stresa situācijām – jo biežāk mēs uztraucamies, jo asāk izjūtam savilkumu plecu zonā. Tā rezultātā pleci uzraujas uz augšu, vizuāli saīsinot kaklu. Plecu zonā veidojas kūkums, galva izstiepjas uz priekšu, veidojot pazodē “kabatu” un apgrūtinot limfātisko un venozo atteci. Nākamais rindas kārtībā ir kakls. Tas ir jāaplūko no visam pusēm. Kakla muskuļi savelkas no pakauša, sānu daļas un priekšpuses. Ideālam kaklam priekšpusē un aizmugurē jābūt vienādi garam (tā piemērs ir slavenais Nofretes kakls). Pakauša, sānu vai priekšējiem muskuļiem spazmējot, kakla aizmugurējā daļa saīsinās, zods paceļas
uz augšu, galvas pozīcija tiek pavirzīta uz priekšu un atkal pazodē sāk veidoties vieta, kur uzkrājas liekais šķidrums un veidojas dubultzods. Vēl viena problēma – kakla zonā sāk veidoties padziļinātas, neglītas krunkas. Nekas nemainīsies, kamēr kakla muskuļi netiks izstiepti un atslābināti, kas uzlabos limfas atteci un lieko šķidrumu aizvadīs projām. Vēl viens dubultzoda veidošanās iemesls ir liekais svars vai strauja tā zaudēšana, jo āda nespēj tik ātri sarauties un nokarājas. Pieņemsim, ka jau esi mēģinājusi atbrīvoties no šīs problēmas – sēdi un stāvi pareizā pozā, ievēro veselīgu dzīvesveidu, taču nekas nemainās. Tas ir saprotami, it sevišķi, ja dubultzods ir iedzimta problēma. Tāpēc vizuāli redzamam rezultātam nepieciešamas īpašas pūles.

Preventīvi pasākumi dubultzoda novēršanai (pirms tas kļuvis izteikts)

  • Regulāra kakla ādas kopšana un pareizs kosmētikas uzklāšanas virziens. Kakla priekšpusei tas jāklāj virzienā no atslēgas kaula uz zodu, bet sānu daļai – no ausīm uz plecu galiem.
  • Svara svārstības (plus vai mīnus 15 kg un vairāk), var ietekmēt dubultzoda veidošanos, tāpēc būtu jāizvairās no
    straujām svara izmaiņām.
  • Ja tev ir sēdošs darbs, pievērs uzmanību sēdēšanas pozai. Izvēlies ērtu krēslu, sēdi ar taisnu muguru un pārāk nenoliec galvu.
  • Skatoties TV vai lasot grāmatu, izmanto atbalstu mugurai. Naktī neguli uz pārāk augsta spilvena.
  • Katru rītu vingro – izkustini plecu zonu, izapļo kaklu, izstaipies. Ideāli, ja šos vingrojumus atkārtotu arī pusdienas laikā.
  • Samērcē dvieli aukstā ūdenī, izgriez to un, saņemot aiz abiem galiem, piespied zodam. Ar asu kustību nostiep dvieli tā, lai tas it kā “iepliķētu” zodu. Atkārto šo kustību vairākas reizes.
  • Ādu stingāku padarīs siltas augu eļļas kompreses. Uzsildi eļļu, iemērc tajā vairākkārt salocītu marles gabaliņu un uzklāj uz kakla. Virsū uzsedz celofāna maisiņu un dvieli. Paturi aptuveni 10 minūtes.
  • Apmeklē sejas kopšanas procedūras, kas veicina limfas atteci. Īpaši ieteicama ir limfodrenāžas masāža un vakuummasāža.
  • Ir vērts ik dienas vienkārši “plikšķināt” pazodi ar plaukstas virsējo daļu. Šī metode ir vēl efektīvāka, ja to veic uzreiz pēc mazgāšanās, kad āda vēl ir mitra.
0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas