Netīri māju, ej pagulēt! Kā jaunajai māmiņai cīnīties ar miega badu

0 komentāri

Gandrīz ikvienai jaunajai māmiņai ir pazīstams nogurums, kad šķiet, varētu gulēt jebkur un jebkad. Ja vien ļautu. Ja tavā dzīvē šobrīd ir tieši šāds posms, ieskaties dažos padomos, kā mazināt miega badu.

Darbojies enerģijas taupīšanas režīmā

Padomu par to, ka jāguļ ir pašai, kad mazulis guļ, esi droši vien dzirdējusi vairākos ieteikumos. Un šo padomu ir vērts paturēt prātā! Atļaujies miegam dot priekšroku ēst gatavošanas, mājas spodrināšanas un citu ”neatliekamu” darbu vietā. Protams, kad mazais iemidzis, gribas nedaudz laika veltīt arī sev – palasīt, uzlikt kādu kosmētisko masku, papļāpāt ar draudzeni. Protams, to vari darīt, ja vien tas neatņem tev spēkus. Tas ir galvenais izvēles princips.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

”Strādā” maiņās

Ja bērns bieži naktī mostas, dežurē pie viņa uz maiņām ar vīru. Tas ir sarežģīti, ja baro mazo ar krūti. Tomēr, ja esi pavisam nomocījusies, reizi pa reizei vari pienu atslaukt, lai tētis pabaro mazo no pudelītes. Lai varētu izgulēties netraucēta, ja vien ir iespējams – nakšņo citā istabā. Galvenais – neesi perfekta, ļauj sev nebūt mammai 24 stundas diennaktī.

Guli diendusu

Ja naktī miegam vari atvēlēt tikai piecas vai sešas stundas, mēģini nosnausties vismaz 40 minūtes pa dienu. Ja situācija ir ekstrēma, un esi gulējusi tikai divas stundas, un mājās ir cilvēks, kurš var mazo pieskatīt, atļaujies gulēt ilgāk, taču ne vēlāk par plkst. 15.00. Pretējā gadījumā diendusa negatīvi ietekmēs tavu nakts miegu – tas būs trauslāks.

Ja esi dvīnīšu mamma, iespējams, gulēt tev sanāk vēl mazāk. Kad jūties visvairāk nogurusi, nezaudē optimismu! Kad paaugsies, viņi rotaļāsies viens ar otru, tad varēsi vairāk veltīt laika sev. Būt dvīnīšu mammai taču ir lieliski! Interesantas idejas dvīnīšu apģērbam.

FOTO:

 

Aizvelc aizkarus

Telpai, kurā tu atpūties jābūt pēc iespējas tumšākai. Tā saucamā miega hormona melatonīna līmenis pieaug, iestājoties tumsai. Gaisma ir signāls smadzenēm, kas liek palikt nomodā, kaut arī ļoti nāks miegs.
Atver logu pirms gulētiešanas vienmēr izvēdini istabu. Miegs būs arī saldāks, ja telpā nebūs ne pārlieku karti ne auksti. Lielākā daļa cilvēku vislabāk izguļas vēsā telpā – 16 – 18 grādu temperatūrā.

Ievēro miega režīmu

Teiksi, ka šis padoms ir atrauts no maza bērna māmiņas realitātes? Ne gluži. Iespēju robežās tu var radināt mazuli iet gulēt vienā un tajā pašā laikā, līdz ar to palīdzot arī savam organismam. Miega režīms palīdz kārtīgi izgulēties. Neatkarīgi no tā, cik esi gulējusi, centies mosties un iet gulēt vienā un tajā pašā laikā.

Ieej dušā

Ja nekādi neizdodas nosnausties, bet acis vaļā jānotur, modrību uz kādu brīdi var dot vēsa duša. Tā būs kā ātrā palīdzība – ik dienas nederēs, bet šad un tad glābs.

Dzīvo gaiši

Ziemas periodā, kad laukā ātri satumst, izmanto ”spilgtas gaismas terapiju”. Ja redzes receptoriem pieplūst gaisma, atgūt mundrumu ir vieglāk.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas