Sievietes biznesā: Ir labi būt sev par priekšnieci

0 komentāri

Ap 43% sieviešu bizness interesē kā papildu ienākumu avots, savukārt trešdaļai tā ir iespēja savienot karjeru ar ģimeni un brīvo laiku. Teju tikpat (37%) akcentē, ka tādā veidā viņas var pašrealizēties un īstenot savas idejas. Interesanti, ka tikai 1/3 vīriešu norāda, – papildu ienākumi ir nozīmīgs iemesls biznesa uzsākšanai. Un tikai katrs piektais uzskata, ka tā veiksmīgāk savienos darbu ar ģimeni.

”Gribēju realizēt sapni par modes dizainu, un uzņēmējdarbība bija veids, kā to varēju īstenot. Ir labi būt sev priekšniecei, lai arī ir dienas, kad ir grūti aizvērt ofisa durvis un atslēgties no darbiem,” saka Elīna Vanaga, modes zīmola Deeply Personal vadītāja. ”Novērtēju, ka varu plānot laiku, savienot darbu ar ģimeni un izklaidi. Turklāt mode ir arī mana aizraušanās un hobijs! Tā ir iespēja apvienot lietderīgo ar patīkamo, tikai, protams, svarīgs ir arī apkārtējo atbalsts un spēcīga komanda.”

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Attur šaubas par izdošanos un bailes no krīzes

Pat 9 no 10 sievietēm apgalvo, ka uzņēmējdarbību vērtē pozitīvi, taču tikai 4 no 10 apgalvo, ka var sevi iedomāties uzņēmējas lomā. Lielākā daļa baidās no neizdošanās (65%), tajā pašā laikā tikai pusei vīriešu ir līdzīgas izjūtas. Kā iemeslus savām bailēm dāmas min finansiālās saistības (47%), ekonomiskās krīzes draudus (30%) un juridiskas problēmas (25%).

”Latvijā sievietes ir vienas no uzņēmīgākajām Eiropā. Viņas raugās uz biznesu daudz pozitīvāk nekā vīrieši. Lai arī Latvijai ir salīdzinoši augsti sieviešu uzņēmējdarbības rādītāji, pastāv iespēja tos uzlabot. Ja uzrunātu tās sievietes, kuras baidās no neizdošanās, un mainītu viņu domāšanu, ilgtermiņā tas būtu nozīmīgs devums valsts ekonomikas izaugsmei,” saka profesors Anders Pālzovs (Anders Paalzow), Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) rektors. ”Iespējams, veiksmīgas uzņēmējas varētu būt tās, kuras rāda priekšzīmi citām, iedvesmo un skaidro, kā izvairīties no riskiem.”

SSE Riga zinātniskais līdzstrādnieks un pētnieks Aivars Timofejevs papildina – lai arī abu dzimumu respondenti pret uzņēmējdarbību attiecas pozitīvi, sievietes jūt lielāku risku. Tas, iespējams, skaidrojams vēsturiski – ar riska uzņemšanos par visu ģimeni. ”Pētījums mudina aizdomāties, ka papildu atbalsts gan no valsts, gan privātā sektora sekmētu uzņēmējdarbību kopumā. Vairāk biznesu sniegtu papildu nodokļu ienākumus valstij, tādējādi atbalstu pārvēršot ienesīgos projektos – atbalstīt uzņēmējdarbību ir izdevīgi ikvienam Latvijā,” uzsver A. Timofejevs.

Latvijas pazīstamākās biznesa lēdijas: uzņēmēja Marika Ģederte, zīmola Amoralle radītāja Inese Ozola, nekustamo īpašumu un projektu attīstītāja, miljonāre Irēna Pulkinena. Daudznozaru holdinga  “Kolonna” dibinātāja Ieva Plaude Rēlingere, kosmētikas zīmola Madara radītāja un vadītāja Lote Tīsenkopfa. A/S Spilva vadītāja Lolita Bemhena un tirdziņa Andele Mandele dibinātāja Līva Jaunozola. Kā arī uzņēmējas Aiva Vīksna un Vita Jermoloviča.

Foto

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks? 1

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas