Kā pievilināt enerģiju, kad tās nav

1 komentārs

Mums ir aizdomas, ka tev ne reizi vien gadījies pamosties tā, ka gurdenās actiņas jau atkal aizveras, vēl pirms izdevies desmitreiz pamirkšķināt. ASV Nacionālā miega fonda pētījumi liecina, ka 72% sieviešu vismaz dažas reizes mēnesī pamostas jau nogurušas. Lai izvēdinātu vates sajūtu galvā, gandrīz puse sieviešu ķeras klāt cukurotajiem un ogļhidrātu pilnajiem produktiem, savukārt 21% izsmēķē cigareti (phe!). Ilgtermiņam neder. Nākamreiz, kad izgulēties nebūs ļāvis kāds svarīgs darba projekts, sasirdzis bērns vai vēlīns randiņš ar ballīti, atceries izmēģināt šos veselīgos enerģijas devējus.

Ēd proteīnu + ogļhidrātu brokastis

Un pat neskaties sava iecienītā melleņu mafina virzienā. Jā, cukurotie našķi var radīt ilūziju par enerģijas pieplūdumu, bet tas ir īslaicīgs kaifs. Skaidrs, ka smalkmaizīte, virtulis un augļu sulas pamatīgi paaugstinās glikozes līmeni asinīs, bet šai saldajai ballītei sekos straujš un sāpīgs kritums. Saldumu vietā meklē liesus produktus ar bagātīgu proteīnu jeb olbaltumvielu un ogļhidrātu daudzumu tajos – šī kombinācija dos tavam organismam degvielu, kas degs lēni, bet mērķtiecīgi. Īsti vietā būs no vakardienas pāri palikušais vistas un dārzeņu sacepums, arī omlete, pagatavota no baltumiem, grieķu jogurts, proteīnu smūtijs vai biezpiens ar zemu tauku saturu, papildināts ar kādu augļa šķēlīti vai pilngraudu maizes riku. Lai tev pietiktu spēka līdz pat gulētiešanai, vēro, lai ikkatra maltīte vai uzkoda dienas garumā atbilstu iepriekšminētajai formulai: proteīni + ogļhidrāti.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Dzer minikafiju

Kafija vai jebkurš dzēriens ar kofeīnu miegainām dienām, protams, palīdzēs. Bet neņem XXL izmēra krūzi, ja ikdienā kafiju vispār nelieto vai lieto maz. Vari just nervozitāti, bažīgumu, pastiprinātu neiecietību un pat dusmas uz apkārtējiem. Kafijas tases vēlamākais izmērs miegainajam rītam – mazākā no tām, ko piedāvā kafejnīcās. Pie otras tasītes ķeries ap pusdienas laiku. Atceries: lai kofeīns iedarbotos, nepieciešamas 30–60 minūtes, tāpēc paredzi šo laiku pirms rīta svarīgās sapulces vai sēšanās pie stūres. Ja turpinām par stūrēšanu, jāmin, ka vairākums cilvēku, kas bez miega pavadījuši ap diennakti vai vairāk, funkcionē līdzīgi kā alkohola reibumā. Varbūt izdevīgāk izsaukt taksometru vai čāpot uz vilcienu?

Lieto piparmētru košļājamās gumijas

Atsvaidzināt elpu un pie reizes iedot ķermenim tik nepieciešamo spērienu pa dibenu? Jā, lūdzu. Koventri Universitātē (Lielbritānijā) veikts interesants pētījums – tumšā telpā tika nosēdināti cilvēki ar mērķi padarīt tos miegainus, pusei iedeva košļājamās gumijas ar piparmētru garšu, bet otra puse palika bešā. Beigu beigās secināja: tie, kuri košļāja košļenes, uzrādīja mazāk noguruma pazīmju nekā tie, kuri iztika bez gumijām. Citi pētījumi rāda, ka pats košļāšanas process paaugstina elektrisko aktivitāti smadzenēs, kas dara tevi uzmanīgāku. Visspilgtākais šāds smadzeņu aktivitātes efekts novērojams 15 minūtes pēc košļāšanas, bet, ja ik pēc brīža liksi mutē jaunu košļeni, mundrums var saglabāties pat stundu.

Apēd šokolādi

Bērkli Universitātē (ASV) pierādīts fakts – miega trūkums nākamajā dienā veicina papildu interesi par junk food, tāpēc nebrīnies, kāpēc tik veselīgai meitenei kā tu šodien kārojas dažādas drazas. Taisnību sakot, neliela šokolādes injekcija pat var palīdzēt, ja vien tu neizvēlēsies lērumu saldumu krāsainās cukura glazūrās, bet paliksi pie dažiem gabaliņiem kvalitatīvas tumšās šokolādes (ar 60 un vairāk procentu kakao). Kakao satur teobromīnu – tam ir viegli stimulējoša iedarbība, tomēr vājāka ietekme uz centrālo nervu sistēmu nekā kofeīnam, kas nozīmē, ka pēc šādas uzlādes nejutīsi nervozitāti. Līdz gulētiešanas laikam izturēsim.

Uzfrišini  B vitamīna līmeni

Lielākajai daļai vitamīnu, ko uzņemam, nepieciešams laiks, lai tie kaut kā iedarbotos uz mūsu ķermeni un parādītu efektivitāti, tomēr ir daži, kuru ietekme novērojama jau visai drīz – tajā pašā dienā. Lai sasparotos miegainajā rītā, rekomendējam B vitamīnu kompleksu ar magniju. Šāda B vitamīnu deva palīdzēs apēsto pārtiku ātrāk pārvērst tik ļoti nepieciešamajā enerģijā, bet magnijs līdzēs uzņemtā skābekļa efektīvākā izmantošanā, attiecīgi ļaujot tev ātrāk atjaunot spēkus. Skaļi dziedi Vienkārši savas mīļākās “pleilistes” noskandināšana šajā miega dienā īsti nepalīdzēs. Labāk dziedi līdzi – ierosina zinātnieki Journal of Music Therapy. Mūzikas klausīšanās ir pasīva darbība, bet skaņu izdošana burtiskā nozīmē uzmundrina visu organismu. Tev trūkst dziedamās balss vai īsti nav iespēju uzstāties publiski? Derēs arī mūzikas ritma sišana pa ceļgaliem, galdu vai automašīnas stūri.

Ievelc elpu (vai trīs)

Skābeklis ir enerģija. Lai saņemtu pilnu enerģijas devu, dziļi ieelpojot un izelpojot, stāvi kājās ar gaisā paceltām rokām un skaties uz griestiem. Turklāt šādu darbību veic nevis vienreiz, bet ik pēc dažām stundām. Sēdēšana traucē asinsritei, tāpat arī sakņupusī mugura, kas šādās noguruma dienās gluži vai mācas virsū. Jo vairāk esi sakņupusi, jo mazāk skābekļa uzņem – jo tiek saspiestas plaušas. Pirms apsēšanās veic trīs dziļas elpas – ieelpa caur degunu, izelpa caur muti. Izelpas beigās izdves ha skaņu. Šī tehnika ir efektīvākais veids, kā atbrīvoties no ogļskābās gāzes, kura liek tev justies nogurušai, un bagātināt asinsriti ar skābekli.

Pamēģini sevi izmasēt

Ir grūti koncentrēties uz apkārtējo pasauli, ja nemitīgi jādomā par to, kā noturēt vaļā acis. Te var līdzēt akupunktūra. Divas patiešām iedarbīgas lietas: kādu minūti pasit ar pirkstu galiem pa galvaskausa augšpusi – tas palīdzēs prāta skaidrībai, jo tiks stimulēta četru punktu summa, ko akupunktūristi dēvē par Si Shen Cong. Otras darbības veikšanai izmanto īkšķi vai arī tenisa vai golfa bumbiņu – minūti masē katras pēdas mīksto izcilni tieši zem vidējā pirksta. Akupunktūra šīs pēdu vietas saista ar uzmanības treniņu. Ja nogurums uzplijas sapulcē vai konferencē, kur daudz jāklausās, vari mēģināt izkustināt pirkstu, ņemot pildspalvu, papīra lapu un skicējot pilnīgi visu, kas nāk galvā. Šādu nodarbi var uzskatīt par mazu iespēju aizvirzīties tik ļoti nepieciešamās dienas snaudas virzienā. Turklāt Plimutas Universitātes (Lielbritānijā) zinātnieki izpētījuši, ka tie eksperimenta dalībnieki, kas telefonsarunas laikā paralēli krāsoja zīmējumus, pēcāk spēja atsaukt atmiņā par 29% vairāk informācijas nekā tie, kas šķietami tikai klausījās.

Izvingrini ķermeņa augšdaļu

Kārtīga izkustēšanās pavisam noteikti palīdzētu neiznīkt, bet šādā stāvoklī pat pirmklasīgākā fitnesa zāles apmeklētāja diezin vai vēlēsies lūkoties kedu virzienā. Tāpēc, ja šodien izlaid treniņu, mēģini vismaz palaikam nodoties ķermeņa augšdaļas vingrinājumiem – piepumpējies, kad vien ir šāda iespēja. Tā kā rokas ir itin tuvu sirdij, ikreiz, kad savās fiziskajās aktivitātēs iekļausi roku muskuļu treniņu, tiks veicināta asinsrite.

1 komentārs

TOP komentāri

  • Leila
    +1

    Leila

    Man patīk! Paldies ;)

    09.06.2015 19:16

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas