Jūties nevesela? Sauc palīgā dakteri siļķi

0 komentāri

Visiem zināmajā Līgo svētku lugā ”Skroderdienas Silmačos” saimniece pusaudzim Kārlēnam, kad viņu moka pirmās paģiras mūžā, iesaka aiziet uz pagrabu pēc siļķītēm. Ja kādas pāris apēdīs, tad dūša kļūs labāka. Arī tu, iespējams, zini šo sajūtu, kad nākamajā dienā pēc svinībām ļoti gribas kaut ko skābu vai sālītu. Siļķe tad ir pašā laikā! Izrādās, ka siļķe nav tikai paģiru ”zāles”. Dažādās pasaules valstīs ārstēšanās ar siļķi ir zināma ļoti sen. Nīderlandē pat ir teiciens – ja siļķe galdā, ārsts atpūšas.

Holesterīnam – nē

Siļķe satur Omega 3 nepiesātinātās taukskābes, kas atbrīvo organismu no kaitīgā holesterīna. Siļķe samazina sirds asinsvadu slimību risku par 40%. Īpaši vērtīga ir trekna siļķe. Jo zivs ir gaļīgāka un lielāka, jo tajā vairāk ir vērtīgo taukskābju.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Turklāt aplūkojot, cik dažādi var būt ēdieni no vienkāršas siļķes, siekalas mutē ir klāt kā likts!

Stipri kauli

Saules staru iespaidā cilvēka organisms izstrādā D vitamīnu, kas nepieciešams kaulu stiprināšanai un normālai nieru darbībai. Kad ir maz saules, D vitamīnu ir jāuzņem ar ēdienu. Siļķe ir neaizvietojams D vitamīna avots. Šā iemesla dēļ gada tumšākajā periodā to ieteicams ēst divas līdz trīs reizes nedēļā.

Atmiņas uzlabošanai

Siļķe satur fosforu, kas stiprina kaulus un zobus. Tieši tāpat fosfors ir svarīgs labai sirds un galvas smadzeņu darbībai, kā arī nodrošina aktīvu vielmaiņu. Turklāt fosfors uzlabo atmiņu.

Enerģijas avots

Olbaltumvielu siļķēs ir daudz vairāk kā citās zivīs, turklāt tās uzsūcas organismā ļoti ātri. Tādēļ, ēdot siļķi, tu ne tikai stiprināsi muskuļus, bet arī iegūsi ļoti daudz enerģijas.

Cīnās ar nogurumu

Omega 3 un olbaltumvielas, kas ir siļķē, ļoti labi cīnās ar tavu nogurumu. Siļķe tieši tāpat labi atbrīvo no galvas sāpēm, kas rodas, ja esi pārpūlējusies.

Joda avots

Mūsdienās  joda trūkums organismā ir gandrīz viesiem. Siļķe palīdzēs gan profilaktiski, gan ārstējot vairogdziedzera funkciju traucējumus. Lai nodrošinātu nepieciešamo joda diennakts devu, būtu jāapēd 190 g siļķes.

Palīgs kuņģim

Siļķe satur selēnu. Ir uzskats, ka selēns samazina risku saslimt ar ļaundabīgu kuņģa audzēju. Tāpat selēns var paildzināt novecošanās procesu un paātrināt vielmaiņu.
Ieteikums – labāk lietot siļķi olīvu vai saulespuķu eļļā, vai arī vīna etiķī. Tādā veidā siļķe labāk saglabājas, kā arī ilgāk saglabā savas vērtīgās īpašības.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas