Gribi pati saviem spēkiem uzveikt stresu? Daži vienkārši, bet efektīvi risinājumi

0 komentāri

Vairākumam diemžēl diennaktī ir par maz stundu, lai apgūtu sarežģītas atslābināšanās tehnikas un regulāri tās pielietotu ikdienā.  Taču bieži vien pietiek ar pavisam nelielu brīdi, lai uzlādētos ar enerģiju.

Piedāvājam vairākas, nelielas ”miera ostas”, ko relatīvi viegli var iekļaut dienas norisē. Nevienai no piedāvātajām metodēm nav nepieciešams vairāk par piecām minūtēm laika.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Skaties akvārijā

Pensilvānijas universitātes zinātnieki ir noskaidrojuši, ka, mierīgi vērojot zivtiņas akvārijā, pazeminās asinsspiediens, izzūd bailes un raizes. Zivtiņu lēnās kustības  izraisa vērotājā hipnozei līdzīgu stāvokli, kas pozitīvi ietekmē stresa līmeņa pazemināšanos.

FOTO:

Vienas minūtes atpūta

Izslēdzies uz vienu minūti. Atbalsti elkoņus uz galda un aizliec rokas priekšā acīm. Mēģini 60 sekundes neko nedomāt. Ja ir grūti izslēgt domu gaitu, koncentrē uzmanību uz savu elpu. Šis īsais vingrinājums atsvaidzina sejas vaibstus un uzmundrina garu.

Padzen stresu ar žonglēšanu

Ja nopietni gribi tikt galā ar stresu, iemācies žonglēt. Žonglējot cilvēkam jābūt atslābinātam un reizē koncentrētam. Kamēr rokas ir nodarbinātas ar bumbiņām, raižu pilnām domām smadzenēs nav vietas. Pretējā gadījumā bumbiņas drīz vien būs uz grīdas. Treniņš kā ideāla stresa savaldīšanas stratēģija tiek iekļauts visos ASV menedžeru kuros. Pietiek piecas  minūtes pažonglēt ar bumbiņām, lai atslēgtos un uzņemtu jaunu enerģiju.

Elpo mierīgi

Stress spēj aizcirst elpu vārda vistiešākajā nozīmē. Kad raizes un nepatikšanas ņem pārsvaru, sasprindzinās vēdera muskuļi un diafragma, plaušas nevar pietiekami izplesties, elpošana kļūst seklāka un straujāka.
Mierīgs cilvēks ieelpo un izelpo dziļi un vienmērīgi. Tādēļ brīžos, kad jūti, ka stress tevi tūlīt pievārēs, iemācies elpot apzināti, jo elpošana ir vienīgā neapzināti noritošā organisma funkcija, kuru mūsu griba var ietekmēt.
Izmanto visu plaušu kapacitāti un iemācies elpot ar vēderu. Pārbaudīt, vai elpošanas tehnika pareiza, vari ieliekot rokas sānos ar pirkstiem nabas virzienā.

Izmanto akupresūru

Pāris labu paņēmienu – un tu nomierināsies vislielākajā stresā. Akupresūra ir metode, lai atslābinātos jebkurā laikā. Ar pirksta, īkšķa vai plaukstas spiedienu noteiktās vietās var iedarboties uz asinsrites un nervu sistēmu.
Nozīmīgs akupresūras punkts, uz kura vajadzētu spiest, ja nomāc bailes un nemiers, atrodas uz apakšdelma vienā līnijā ar rokas vidējo pirkstu divus pirkstus zem elkoņa rokas iekšpusē. Dažas sekundes paspied šo punktu ar otras rokas īskšķi
Otrs pretstresa punkts ir uz rokas trijstūrī starp īkšķi un rādītājpirkstu. Šo punktu ir viegli atrast, jo tas ir jutīgs pret spiedienu. Dažas sekundes masē punktu starp īkšķi un rādītājpirkstu ar otras rokas rādītājpirkstu, līdz sajūti vieglas sāpes.

Domu spēks

Vairākas reizes dienā ar iekšējo redzi iztēlojies sevi kā panākumiem bagātu uzvarētāju. Aizstāj negatīvās ainas ar pozitīvām. Izmantojot vizualizēšanas tehniku ir iespējams likvidēt bailes un nedrošību, pozitīvi ietekmēt bezpalīdzības sajūtu.

Izmanto kāju pēdas

Arī kāju pēdās ir daudz punktu, kas iedarbojas nomierinoši un atslābinoši. Šos punktus jāmasē ar tenisa bumbiņu: novelc kurpes, zeķes un uzliec pēdas vidusdaļu uz bumbiņas. Spied kāju pie bumbiņas tik ilgi, kamēr spiediens vēl ir patīkams. Pēc tam sāc kustināt kāju uz priekšu un atpakaļ.

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas