Tallinas Mūzikas nedēļā pieredzē dalīsies šovbiznesa ”haizivis”

0 komentāri

Viens no galvenajiem šā gada Tallinas Mūzikas nedēļas mērķiem ir lauzt priekšstatu, ka mūzikas biznesā turpina dominēt vīrieši. Lai to akcentētu, Tallinas Mūzikas nedēļas (TMN) konference ar lepnumu piedāvās žilbinošu lektoru izlasi.

Septītās Tallinas Mūzikas nedēļas, kas notiks no 25. līdz 29. martam, konferences uzmanības centrā būs mūzikas nozari iedvesmojošas personības un mūzikas biznesa disidenti, kas palīdzējuši veidot popmūzikas seju. Īpaša uzmanība noteikti jāpievērš spēcīgām, ietekmīgām sievietēm – meiteņu pankgrupu pionierei, filmu režisorei un rakstniecei Vivai Albertinai no grupas The Slits un Zviedrijas mūzikas nozares visveiksmīgākajai sievietei Marī Dimbergai, grupas Roxette menedžerei. Protams, nedrīkst palaist garām tādus leģendārus mūziķus, grāmatu autorus un mūzikas nozares speciālistus kā Džons Robs un Simons Neipīrs-Bells. Mūzikas redaktori, iespējams, ir šī brīža pieprasītākie mūzikas nozares spēlētāji, un Tallinas Mūzikas nedēļa ar lepnumu prezentē divas šīs jomas superzvaigznes – Andreu fon Forsteri (Andrea von Foerster) no Firestarter Music un Tomasu Golubicu (Thomas Golubic) no SuperMusicVision.

Tradicionāli konference sāksies piektdien, 27. martā, plkst. 10:00 ar ļoti gaidīto Igaunijas ”rokzvaigžņotā” prezidenta Tomasa Hendrika Ilvesa (Toomas Hendrik Ilves) atklāšanas runu.

Šī gada konferencē uzstāsies bagātīgs slavenību loks: mūziķi, grāmatu autori un popkultūras ikonas:

Viva Albertina (Viv Albertine) – ģitāristes loma sieviešu pankroka grupā The Slits atnesa viņai pasaules slavu pagājušā gadsimta septiņdesmitajos un astoņdesmitajos gados. Viņas debijas soloalbums The Vermilion Border tika izlaists 2012. gadā. Viva dramatiski atklātā autobiogrāfija Clothes Clothes Clothes Music Music Music Boys Boys Boys (2014) ir pildīta ar atklātiem ieskatiem autores neparastajā dzīves ceļojumā, un tā nosaukta par MOJO Gada grāmatu 2014.

Džons Robs (John Robb) – mūziķis, kura dzīvi pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados izglāba pankroks; viņš izveidoja ietekmīgo postpanka grupu The Membranes, vēlāk grupu Goldblade. Viņš kļuva par vienu no vadošajiem mūzikas apskatniekiem Apvienotajā Karalistē un bija pirmais, kas intervēja tādas grupas kā Stone Roses un Nirvana, kā arī ieviesa terminu ”britpops”. Starp viņa sarakstītajām grāmatām ir Stone Roses and the Resurrection of British Pop, Punk Rock: An Oral History un The North Will Rise Again – Manchester Music City from 1976 to 1996. Viņš ir regulāri raksta laikrakstiem The Sunday Times, The Observer, The Guardian un The Independent, kā arī veido savu popkultūras tīmekļa žurnālu Louder Than War.

Ietekmīgi mākslinieku menedžeri:

Marī Dimberja (Marie Dimberg), kā norāda Zviedrijas mūzikas nozares izdevums Musikindustrin, ir visietekmīgākā sieviete Zviedrijas mūzikas biznesā. Viņai bija nozīmīga loma grupas Roxette izveidē, un viņa joprojām ir šī zviedru dueta menedžere pirms vairāk nekā 15 gadiem izveidotajā aģentūrā D&D Management. Viņa 13 gadus strādājusi ierakstu kompānijā EMI, kur bija sabiedrisko attiecību un mārketinga vadītāja, līdz kļuva par EMI International viceprezidenti Londonā.

Saimons Neipīrs Bells (Simon Napier-Bell) ir filmu mūzikas komponists, dziesmu autors, ierakstu producents, rakstnieks un mūziķu menedžeris. Viņš ir bijis The Yardbirds, Marc Bolan, T Rex, Japan, Ultravox, Candi Staton un Wham! menedžeris. Sešdesmitajos gados viņš bija līdzautors dziesmai You Don’t Have To Say You Love Me, kas kļuva par 1. numura hitu Dastija Springfīlda (Dusty Springfield) izpildījumā, bet vēlāk tās kaverversiju izpildīja Elviss Preslijs (Elvis Presley). Viņa pēdējā grāmata, augsti novērtētā Ta-Ra-Ra-Boom-De-Ay, ir stāsts par populārās mūzikas biznesu no tās pirmsākumiem 1710. gadā līdz mūsdienām (publicēta 2014. gadā izdevniecībā Unbound Books).

Mūzikas redaktori, kas stāstīs par savām prasmēm un zināšanām filmām, seriāliem, sludinājumiem veidot mūzikas pavadījumu:

Andrea fon Forstere (Firestarter Music) ir bijusi mūzikas redaktore filmām, seriāliem un tīmekļa projektiem pēdējos 12 gadus. Viņa kļuvusi slavena ar savu darbu filmās un seriālos (500) Days of Summer, The Cabin in the Woods, Chronicle, Begin Again, Grey’s Anatomy un Modern Family.

Tomass Golubics (SuperMusicVision) ir Losandželosā strādājošs dīdžejs, mūzikas redaktors un Grammy balvai nominēts ierakstu producents. Citu filmu un televīzijas projektu starpā viņš ir bijis mūzikas redaktors arī tādiem seriāliem kā Breaking Bad, The Walking Dead, Ray Donovan, Six Feet Under un filmai After The Sunset.

Tallinas Mūzikas nedēļas konference aptvers plašu tēmu klāstu. Notiks plašas diskusijas par kultūras organizāciju sociālo atbildību, kā strādā radošas pilsētas, kā jaunām auditorijām piedāvāt progresīvas daudzžanru pieejas. Būs arī specifiskākas mūzikas industrijas diskusijas par jauniem biznesa modeļiem neatkarīgajiem ierakstu leibliem, mākslinieku menedžmenta attīstībā, jaunām ienākumu plūsmām, uzdodot būtisko jautājumu: ”Kas maksās par mūziku?”

Pirmo reizi Tallinas Mūzikas nedēļa piedāvās īpašu prezentāciju un diskusiju sadaļu par to, kā ”iedabūt” mūziku filmās un reklāmās, kā arī Ātrās tikšanās sesiju, kuru vadīs Music Estonia, kas palīdzēs reģionālajām mūzikas kompānijām sarunāt personīgas tikšanās ar augstākā līmeņa spēlētājiem starptautiskajā mūzikas biznesā. Pievēršoties konkrētiem tirgiem, tiks pētītas iespējas Austrijā un Polijā, tiks apskatīti Krievijas tirgus pozitīvie aspekti sarunās ar gaišiem un entuziastiskiem cilvēkiem, kas veic savu labo darbu cerībā uz gaišāku nākotni ārpus politikas.

Konferencē uzstāsies paneļu dalībnieki un delegāti, kas pārstāv visas nozares jomas un žanrus. Minēsim dažus no viņiem: Džons Kamings (John Cumming) (EFG London Jazz Festival), Frenks Bolders (Frank Bolder) (North Sea Jazz), Džordžija Taljeti (Georgia Taglietti) (Sonar Festival), Deivids Kovlijs (David Cawley) (FatCat Records), Keitija Garsija (Katie Garcia) (Secretly Group – Jagjaguwar, Dead Oceans AND Secretly Canadian); Ēka Mekinens (Eeka Mäkynen) (Finnish Metal Events); Jarko Pietarinens (Jarkko Pietarinen) (Svart Records), Džastins Bridžvoters (Justin Bridgewater) (The Agency Group), Nilss Bernsteins (Nils Bernstein) (Matador Records), Jūnass Šēstrēms (Jonas Sjöström) (Playground Music), Pāvels Kamakins (Pavel Kamakin) (16 Tons Club); Pols Čītems (Paul Cheetham) (Reeperbahn Festival); Rebeka Eirsa (Rebecca Ayres) (Liverpool Sound City); Šeins Šapiro (Shain Shapiro) (Sound Diplomacy), Trunds Tūrness (Trond Tornes) (Phonofile), Valgeirs Sigurdsons (Valgeir Sigurdsson) (Bedroom Community), Brendans Volšs (Brendan Walsh) (Classical Music Rave); Zigi Šullers (Sigi Schuller) (Polydor/Island & Vertigo/Capitol AR), Anna Hildūra Hildibrandsdotira (Anna Hildur Hildibrandsdottir) (NOMEX), Dereks Endrjūss (Derek Andrews) (Global Café), Frenks Abrahams (Frank Abraham) (F-Cat Productions), Džordžs Prinss (George Prince) (Sasa Music), Ahmeds Abouzahra (Ahmed Abouzahra) (Arabesque International), Hanness Čircs (Hannes Tschürtz) (INK Music), Marija Semuškina (Maria Semushkin) (Usdba Jazz), Nataša Padabeda (Natasha Padabed) (More Zvukov Agency), Stepans Kazarjans (Stepan Kazaryan) (Connected Agency) un daudzi citi.

Galīgā konferences programma pieejama vietnē tmw.ee.

Konference ir pieejama tikai reģistrētiem TMN delegātiem. Delegāta caurlaide pieejama 250 eiro pieejama tmw.ee/#!/passes/delegates-pass

Konference notiks Nordic Hotel Forum viesnīcā, kas ir oficiālā delegātu viesnīca.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas