Tev jāzina! Nedzer ūdeni ēdienreizēs! Jutīsies kā norijusi futbola bumbu

0 komentāri
Tev jāzina! Nedzer ūdeni ēdienreizēs! Jutīsies kā norijusi futbola bumbu
FOTO: Michelle Kelley, Flickr.com

Mediķi nepārtraukti atgādina, ka karstā laikā ūdens ir jādzer daudz vairāk nekā parasti. Ne tikai karstā laikā, bet vienmēr ūdens dzeršana nav nemaz tik vienkārša lieta. Tā ir atsevišķa, speciālistu izvērtēta un izstrādāta mācība. Ja vēlies rūpēties par savu veselību un labsajūtu, der iegaumēt un ņemt vērā vairākus ūdens dzeršanas pamatpostulātus.

Dažādos avotos atradīsi dažādas norādes par to, cik procentu ūdens ir cilvēka organismā, bet skaitļi svārstās ap 80 procentiem. Tu esi gluži kā atsevišķa zemeslode! Jo arī aptuveni 70 procentus Zemes virsmas klāj ūdeņi. Ūdens ir smadzenēs, ūdens ir asinīs, visos orgānos. Visi vielmaiņas procesi ir saistīti ar ūdeni. Tādēļ bez ūdens tu nevari dzīvot, bez ūdens tu nevari būt vesela.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Ūdens dzeršanas mācība

*Ieteicamās normas, cik ūdens dienā būtu jāizdzer, ir relatīvas, jo daudz kas ir atkarīgs no katra organisma īpatnībām – vecuma, dzimuma, arī no tā, cik daudz ēd dārzeņus, ogas, augļus, kas arī ir būtisks šķidruma avots. Ļoti daudz arī no tā, vai cilvēks ir fiziski aktīvs un cik karsts laiks valda laukā.

*Par sākuma punktu sievietēm varētu būt: minimums 1,2 l ūdens plus 400ml minerālūdens. Vīriešiem: 2 l ūdens un 400ml minerālūdens. Vīriešiem nepieciešamais ūdens daudzums ir solīdāks, jo viņiem parasti ir lielāka ķermeņa masa. Bērniem no 1 līdz 3 gadu vecumam dienā jāizdzer aptuveni 0,9 l ūdens, no 4 līdz 8 gadiem -1,2 l.

*Jo gaisa temperatūra augstāka, jo vairāk jāpalielina uzņemtā ūdens daudzums. Piemēram, kad laukā ir virs 25 grādiem, izdzertā ūdens daudzums gandrīz jādubulto – tātad sievietēm jāizdzer vismaz 2,4l; vīriešiem – 3,5 l ūdens. Vairāk jādzer, arī aktīvi kustoties.

*Īpaša grupa ir gados vecāki cilvēki, kas fizioloģisko īpatnību dēļ vispār nejūt slāpes. Tāpēc viņi jāuzmana un jāmudina dzert ūdeni, īpaši karstā laikā.

*Vislabāk šķidrumu uzņemt starp ēdienreizēm. Ja vēlas mazāk apēst, glāzi ūdens var izdzert pirms maltītes. Ēdienreizēs dzert nav ieteicams, jo tas pasliktina ēdiena sagremošanu un palielina barības tilpumu kuņģī, tādējādi apgrūtinot gremošanas sistēmas darbu.

*Nav ieteicams dzert ūdeni arī uzreiz pēc ēšanas – lai paiet 20-30 minūtes.

*Vienā reizē nevajadzētu dzert vairāk par vienu glāzi ūdens, citādi nierēm rodas papildus slodze. Vienīgi, ja gadās pārkarst, droši izdzert arī vairāk.

*Ja slāpst, vairāk ieteicams ir vēss ūdens, jo tas no kuņģa ātrāk uzsūc asinīs, līdz ar to veicīgāk kompensē šķidruma deficītu. Savukārt no rīta, lai iekustinātu zarnu trakta darbību, piemērotāks būs silts ūdens.

Ūdens tev nepieciešams ne tikai uzturā. Ūdens vērošana veldzē acis, un cilvēks uz to var skatīties un skatīties

FOTO:

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Palīdzi savai ādai elpot! Četri likumi pareizai ādas attīrīšanai

Palīdzi savai ādai elpot! Četri likumi pareizai ādas attīrīšanai

Katru dienu mūsu āda ir pakļauta vides kaitīgajai ietekmei – gaisa un ūdens piesārņojumam, kā arī ultravioletajam starojumam. Pareiza un pilnvērtīga sejas attīrīšana ir pirmā palīdzība nogurušai ādai un svarīgs solis ādas veselības un jauneklīga izskata saglabāšanas virzienā.

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas