Kā garajās Lieldienu brīvdienās neuzbaroties? Seko tvirtās Simonas plānam!

0 komentāri
Kā garajās Lieldienu brīvdienās neuzbaroties? Seko tvirtās Simonas plānam!
Foto no Simonas privātā arhīva, Skaties.lv

Simona Andersone, kuru daudzi iepazina, pateicoties TV6 mēneša meitenes projektam, šobrīd mācās Sporta Aģentūrā par fitnesa treneri. Fitness un sports ir Simonas sirdslieta kopš bērnības, bet jaunības maksimālismā pēc vidusskolas viņai šķita svarīgāk iegūt bakalauru mārketingā, kļūt par ofisa dāmu un paceļot pa pasauli. Tagad, kad Simonai ir 28 gadi, viņa ir sapratusi, ka tomēr bērnības sapnis nav nekur pazudis un skaistā meitene noteikti grib saistīt savu dzīvi ar sportu vairāk nekā tikai hobija līmenī.

Sarunā ar Skaties, Simona atklāja, kas bijis dzinulis tiekties uz sapni un kas ikvienam būtu jāliek aiz auss, tuvojoties Lieldienām. Pavasaris ir ideālais laiks, lai sāktu nodarboties ar sportu!

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

“Arī mana mamma ir populāra fizioterapeite ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi, un arī viņa mani iedvesmoja iet šo ceļu. Daudz ko mācos no viņas. Viņai ir tik daudz klientu, ka dažkārt pat nākas citiem atteikt. Labiem speciālistiem vienmēr būs darbs, neskatoties uz konkurenci.

Kā Simona spēj nopelnīt, darot savu hobiju? Izlasi interviju ar daiļo dāmu šeit!

Pateicoties sportam, mana mamma izskatās tik jauna un skaista, lieki minēt, ka viņa ir enerģiskāka par daudziem jauniešiem, jo visu laiku vingro un dara to, ko mīl.

Mīlestību pret sportu manī ielika vecāki – es pati esmu nodarbojusies ar dejām, aerobiku un jogu apmēram 15 gadus. Gribu arī savu meitu iedvesmot būt sportiskai un iemīlēt sportu. Šobrīd man vēl daudz kas apgūstams, bet mācības Sporta Izglītības Aģentūrā ir ļoti kvalitatīvas un nopietnas, tāpēc jau rudenī varēšu oficiāli vadīt nodarbības.

Foto

Mūsdienās daudzi treneri strādā bez sertifikātiem, kas nav labi, jo viņiem ir muskuļi un sapratne, kā tos “uzkačāt”, bet nav sapratnes par to, kā to izdarīt pareizi, lai, piemēram, netraumētu muguru vai locītavas.

Es gribu būt maksimāli kompetenta trenere. Tas nemaz nav viegli, visu laiku jāizglītojas, jāparzina cilvēka ķermeņa uzbūve – kauli, muskuļi un vēl ļoti daudz citu “fišku”. Gribu pieiet individuāli katram klientam, gribu izveidot iedvesmojošus treniņus, kas līdzinās ballītei vai mini atvaļinājumam, lai nav jāpiespiežas nākt uz treniņu, lai cilvēki gaida manus treniņus kā svētkus. Un galvenais mācīt vingrot pareizi un veselīgi.

“Iemainīju ceļošanu pret bildinājumu pidžamā” – Simonas mīlasstāsts

Visi grib 2-3 mēnešos nomest svaru un dabūt supermodeļu figūras. To var, bet vai tas būs veselīgi un neatstās sekas? Fiziskā pārslodze un nepiemērota slodze atstāj sliktu iespaidu uz kopējām darba spējām un veselību, ātri rezultāti, bet ilgtermiņā progresa nebūs.

Strauji tuvojas kārtējie svētki, šoreiz Lieldienas. Daudziem tie ir riktīgi izēšanās svētki, tāpat kā Ziemassvētki. Paradokss, bet fakts, ka nevienā citā dienā olas nešķiet tik gardas kā Lieldienās. Visas ciemošanās, garās brīvdienas, laiskošanās. Tas viss ir forši, galvenais atcerēties palikt balansā!

Simona Andersone

Simona Andersone
TV6 februāra meitene

Es neesmu galējību cilvēks, pati cenšos ēst veselīgi ikdienā, bet atļaujos arī našķus, kā arī vīna glāzi ik pa laikam. Piemēram, visu nedēļu cītīgi trenējies, ēd veselīgi, bet piektdienas vakarā vai svētdienā atļauj sev visu, ko sirds kāro, nedomājot par sekām. Pat psiholoģiski pētījumi pierāda, ka tas ir vajadzīgs!

Pārāk ilgstošs strikts režīms ne pie kā laba nenoved. Protams, sportisti pirms sacensībām vairākus mēnešus ievēros ļoti striktu režīmu, bet visi kā viens pēc sacensībām diētas un slodzes laiž lejā. Cilvēks ir dzīva būtne, un nav visu laiku jāstaigā ar sešpaku un savā pašā labākajā formā. Pat ja gribētos, tas nav veselīgi un arī nav īsti iespējams, jo ja cilvēks centīsies būt savā maksimāli labākajā formā – intensīvu diētu un treniņu režīmā, vienā brīdī vienkārši nobruks imunitāte. Ja cilvēkam nav tauku, nav arī aizsardzības. Tāpēc sportisti pirms sacensībām nekur neiet, jo ir ļoti uzņēmīgi pret baciļiem. Tāpat arī iesaku nejukt prātā – sportot, ēst dzīvu pārtiku, un ik pa laikam arī kādu kūciņu.

Lieldienu plāns, lai paliktu formā

Izmanto vismaz divas dienas sportiskām aktivitātēm, paēd tās “izvirtulīgās” svētku brokastis, bet centies neēst tajā dienā pēc 19:00, lai ir līdzsvars. Vai otrādi, ja ciemošanās paredzēta vakarā – izej stundu garā pastaigā vai paskrien 30 minūšu krosiņu no rīta. Uzreiz būs godam nopelnīts kāds Lieldienu našķis.

Man pašai mīļākais vingrinājums ir planks. 30 – 120 sekundes jānoturas guļus balstā uz apakšdelmiem un kāju pirkstiem ar maksimāli iztaisnotu ķermeni.

Simona Andersone

Simona Andersone
TV6 februāra meitene

Ar planku iespējams nostiprināt gandrīz visus ķermeņa muskuļus, tostarp dziļos muguras muskuļus, uz ko ar citiem vingrojumiem iedarboties ir grūti. Tas stabilizē arī mugurkaulu, trenē vēdera presi, kājas un rokas. Pietiks, ja uztaisīsi trīs piegājienus pa 30-60 sekundēm sākumā.

Efektu noteikti jutīsi, taisot planku regulāri. Šis vingrinājums veido skaistu stāju un iedarbojas meditatīvi – tas palīdz nomierināt prātu. Svarīgākais to ir izdarīt pareizi!

Foto

Ja nav laika vai lustes iet uz sporta klubu, ir ļoti daudz labu video pamācību, pēc kuriem var vingrot. Vienīgais – pareizi jāskatās tehnika un jāsaprot, ko gribi uztrenēt, vai, piemēram, nomest svaru, palielināt izturību – ir dažādi atšķirīgi treniņu plāni. Nevar vingrot uz dullo, nesaprotot, ko un kāpēc trenē. Ja esi iesācējs, tomēr labāk sākumā būtu aprunāties ar treneri, aiziet uz nodarbībām “dzīvajā”, lai saproti savu fiziskās sagatavotības līmeni, kādi vingrinājumi ir piemēroti un vai pareizi tos izpildi. Tā pati presīte būs efektīva tikai tad, ja pareizi elposi, muskuļu noslogojuma kulminācijas brīdī izelpa iet caur muti, ieelpa caur degunu kustības sākumā.

Izlasi Simonas interviju ar moto frīstaila meistaru Mārtiņu Aleksandroviču!

Līdzīgi arī citos vingrinājumos – pareizi jāelpo, uz lielāko slodzes brīdi jāizelpo. Ir vēl ļoti daudz knifiņu, kas jāzina, lai treniņš būtu efektīvs, bet to nevar apgūt vienā dienā. Kā jau minēju, galvenais vingrot pareizi, labāk mazāk, bet pareizi – tas sniegs labākus rezultātus! Tāpēc sākumā visiem iesaku aprunāties ar kompetentu speciālistu, tad būs vieglāk sasniegt iecerētos mērķus.

Ašais padoms uz šo brīdi – maksimāli daudz pārvietoties kājām! Nemanot sadedzināsiet daudz kaloriju un stiprināsiet imunitāti. Lai visiem jauki svētki!

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Uz XII Jaunatnes dziesmu un deju svētkiem pulcēsies 40 000 Igaunijas jauniešu

Uz XII Jaunatnes dziesmu un deju svētkiem pulcēsies 40 000 Igaunijas jauniešu

Mēdz sacīt, ka latvieši ir liela dziedātāju tauta. Tomēr ar bagātīgām tradicionālo dziesmu un deju tradīcijām var lepoties arī mūsu ziemeļu kaimiņi igauņi. Līdzīgi kā Latvijā Igaunijā dziesmu un deju svētki norisinās ik pēc pieciem gadiem. Savukārt šovasar Tallinas lielākajās estrādēs jau 12. reizi noritēs arī Jaunatnes dziesmu un deju svētki, kas pulcēs tieši jaunākās paaudzes korus un deju kolektīvus no visas Igaunijas.

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas