Sievišķīgā deja ap stieni jeb pole dance. Uzzini kas nepieciešams, lai arī tu varētu to iemācīties

0 komentāri
Sievišķīgā deja ap stieni jeb pole dance. Uzzini kas nepieciešams, lai arī tu varētu to iemācīties
FOTO; PROAlex Thompson, Flickr.com

“Ap stieni dejo tikai striptīza dejotājas! ” Šādas muļķības var dzirdēt arvien retāk. Deja ap stieni ir tieši tas, kas nepieciešams, lai pilnveidotu savu augumu un padarītu bagātāku savu emocionālo pasauli. Kā radusies pole dance, un ar ko tev jārēķinās, ja esi nolēmusi mest sev izaicinājumu un iemācīties  dejot ap stieni.

Nav noteiktas teorijas kā radusies deja ap stieni, to savos rituālos izmantojuši jau antīkās civilizācijas un Amerikas pamatiedzīvotāji. Āfrikāņu sievietes īpašos rituālos esot dejojušas ap mietiem, lai nākamajam vīram izrādītu savu seksualitāti un viņu savaldzinātu. Tomēr arī šīs dejas neietvēra sevī izģērbšanos, kuru dejai ap stieni aizvadītajā gadsimtā savām izpriecām pievienoja Rietumu civilizācija.

Deja pie stieņa – trīs  grupas

Pole dance – atsevišķu vingrinājumu un kustību kopums, kuri netiek apvienoti vienā plūstošā dejā. Vingrinājumi notiek vairāk uz grīdas. Tiek izmantotas augstpapēžu kurpes.

Pole fitness – tiek dejots sporta drēbēs, apavos bez papēžiem. Akcents uz akrobātiskiem elementiem stieņa augšpusē, kurus izpildot jāturas uz rokām vai kājām.

Pole dance exotic – plūstoša deja, nevis tikai kustību savirknējums kā klasiskajā pole dance.

FOTO:

Kurpes – ērtas un augstas

Augstpapēžu kurpes ir šo deju neatņemama sastāvdaļa. Uz treniņu vislabāk ņemt kurpes ar ļoti augstu papēdi uz platformas. Vēlākajās nodarbībās būs jāapgūst tādas kustībs un pacelšanās, kurās bez šādām kurpēm var noraut ādu no kājām, vai minimums, sabojāt manikīru. Turklāt, iekāpjot augstpapēdenēs, jau tu stāvi uz puspēdas, līdz ar to tiek sasprindzināti un trenēti ikri.

Metāls un āda

Tava āda, visticamāk, sākumā protestēs pret saskari ar metāla stieni. Rokas svīdīs un slīdēs, āda virpuļojot vai turoties pie stieņa, sāpēs tāpat kā bērnībā, kad klasesbiedri tev taisīja nātrīti jeb rokas ādas pagriešanu vienlaikus uz abām pusēm. Ar laiku āda pie metāla pierod. Dejojot var lietot īpašu smēri, kas palīdz pielipt pie stieņa. Taču treneri apgalvo, ka lietojot smēri, vieglāk izpildīt statiskas kustības, bet griezienus tā bremzēs.

Ieguvumi garam un augumam

Pole dance ir deja , un katra deja ir bauda. Tā atmodina un aktivizē sievišķo enerģiju. Protams, ka labāk, ja tev ar dejošanu ir bijusi kāda saskarsme, taču arī dejotāja – iesācēja,  var gūt labas sekmes dejojot ap stieni. Lai arī deja ap stieni šķiet liega un sievišķīga, ir nepieciešams smags darbs un liela fiziska slodze, lai to apgūtu. Tā nostiprina un trenē visa ķermeņa muskulatūru, padara tevi lokanāku, uzlabo koordināciju un līdzsvara izjūtu.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Vasara nozīmē sauli, karstumu, košus tērpus un aizvien mazāk un mazāk laika, lai pagūtu parūpēties par to, lai šajā laikā mūsu izskats būtu tiešām veselīgs un pievilcīgs. Tā ir tiesa – vasarā mūsu āda saskaras ar ļoti daudziem izaicinājumiem: karsto sauli, sāļo jūras ūdeni un pilsētas piesārņojumu, tāpēc rūpes par ādu vasaras sezonā ir visnotaļ būtiskas.

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas