Seši aptaukošanās veidi un kā ar tiem cīnīties. Jo veselība pirmajā vietā!

0 komentāri

Katra zinām savas vājās vietas. Vienai ir apaļš vēderiņš, otra visu mūžu cenšas, lai iegūtu tievākas kājas. Izrādās, – problēmu zonas nerodas tāpat vien, visam ir savs iemesls. Gudrie prāti zinātnē ir izskaitļojuši sešus aptaukošanās tipus, atraduši likumsakarības un ieteikuši veidus, kā ar to visu tikt galā.

1. Pārēšanās

Pārēšanās ir liekā svara galvenais iemesls visā pasaulē. Ja tauki ir vienmērīgi sadalījušies pa visu tava ķermeņa augšpusi, tas nozīmē, ka tu par daudz ēd gan saldumus, gan visu pārējo.
Lai arī tev reizēm šķiet, ka citi ēd vēl vairāk, bet resnāki nekļūst, visticamāk, ka pareizi nenovērtē to daudzumu pārtikas, ko parasti apēd.
Ja tu ēd par daudz, tad tavu dzīvi un izskatu var mainīt trīs noteikumi: pusstundu pirms ēšanas izdzer ½ ūdens, tas nomāks apetīti, un tu apēdīsi mazāk. Otrkārt – sāc dzer tēju un kafiju bez cukura (ātri pieradīsi un tev iepatiksies). Turklāt no saldumiem kādu laiku būs jāatsakās vispār. Treškārt – katru dienu, kaut vai 30 minūtes velti elementāriem fiziskiem vingrinājumiem un fiziskajai slodzei. Bez visu šo trīs nosacījumu ievērošanas no liekā svara vaļā netiksi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

 

FOTO: www.healthyfoodteam.com, Flickr.com

FOTO: www.healthyfoodteam.com

2. Nervu ”kamoliņš”/vēderiņš

Ja tauki tev krājas izteikti vēdera rajonā, tas nozīmē, ka tevi māc depresija vai regulāra trauksmes sajūta, ar ko esi spiesta sadzīvot. Cilvēki ar “nervu kamoliņu” daudz našķojas ar saldumiem, lai “apēstu” stresu. Ja vien atradīsi veidu, kā norobežoties no stresa, tā tavs vēders pazudīs īsā laikā, jo konfektes vairs tik daudz nekārosi.

3. Glutēna aptaukošanās

Ja tevi moka šis aptaukošanās veids, tas nozīmē, ka tauki uzkrājas gūžu rajonā. Parasti par šīs aptaukošanās upuriem kļūst sievietes hormonālās sistēmas nelīdzsvarotības dēļ, īpaši menopauzes laikā. Lai cīnītos ar šo aptaukošanos, ir jāizvairās no alkohola lietošanas un smēķēšanas. Jācenšas mazāk sēdēt un vairāk kustēties.

4. Vielmaiņas aptaukošanās

Tauki krājas uz vēdera – uzreiz zem krūtīm un uz leju. Tādēļ, visticamāk, ir arī elpošanas problēmas. Ar šāda vaida aptaukošanos var cīnīties, pārtraucot lietot alkoholu, bet pārējais – kā tradicionālajos ieteikumos – rīta vingrošana katru dienu, vismaz 2-3 reizes nedēļā – sporta zāle un jauna diēta, kas satur vairāk augu valsts produktu, bet ierobežo dzīvnieku valsts produktu lietošanu uzturā.

5. Asinsrites traucējumu izraisīta aptaukošanās

Pieņemts uzskatīt, ka šis aptaukošanās veids ģenētiski iedzimst. Tauki koncentrējas kājās, un tas nav neparieza dzīvesveida dēļ.
Sievietes visu mūžu cīnās ar kāju pietūkumu, īpaši grūtniecības periodā. Ja arī tevi moka šī problēma, tad nodarbojies ar skriešanu un biežāk kāp pa kāpnēm, nevis izmanto liftu. Kājām nepārtraukti nepieciešama fiziskā slodze.

6. Bezdarbības izraisīta aptaukošanās

Šāds aptaukošanās tips ir raksturīgs cilvēkiem, kuri agrāk bijuši fiziski aktīvi. Piemēram, bijušajiem sportistiem, dejotājiem u.c. profesiju pārstāvjiem, kuri strādājuši smagu, fizisku darbu. Tagad viņi sēž birojos, pārvietojas automašīnās, tādēļ neizbēgami “parādās liels vēders”. Lai tiktu galā ar šo problēmu, dienas laikā ir jāizvairās no ilgstošas bada sajūtas. Maltītes ir jāietur biežāk nekā vienu vai divas reizes dienā. Tas novērsīs hronisku pārēšanos vakarā. Skriet, visticamāk, šie cilvēki nesāks, tādēļ ir kardinālai jāmaina ēšanas režīms. Ēst maz, bet bieži. Vairāk – dārzeņu, mazāk – makaronu. Vairāk – augļu, mazāk – bulciņu.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas