Septiņi padomi, kā uzlabot miega ritmu

0 komentāri

Nekas nevar aizstāt labu nakts miegu. Izlasot šo rakstu, jums būs iespēja uzzināt, kā izmainīt savus gulētiešanas ieradumus, jo ikkatrs ir pelnījis kvalitatīvu nakts miegu.

Ir daudzas situācijas, kas var ietekmēt miega ciklu. Tas ir tādēļ, ka ķermenis ir pieradis sākt dienu un iet gulēt konkrētā laikā. Ārsti apgalvo, ka miegs ir viens no svarīgākajiem ritmiem cilvēka organismā. Par laimi, ir daži efektīvi veidi, kā mainīt miega ciklu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

1. Nevakariņot vēlu vakarā

Ir tāds teiciens – brokasto kā karalis, pusdieno kā princese, bet vakariņo kā ubags. Šajā teicienā slēpjas gudrība. Jums vajadzētu plānot savas vakara maltītes, jo pilns vēders var būt par iemeslu bezmiegam. Vieglas uzkodas pirms gulētiešanas var veicināt miegu, bet pārāk daudz pārtikas var izraisīt gremošanas diskomfortu, kas rada bezmiegu. Un aizmirstiet par kofeīna vakaros! Jebkurš pārtikas produkts vai dzēriens ar kofeīnu var traucēt miegu, jo īpaši, ja jums ir paaugstināta jutība pret kofeīnu.

2.Mainīt miega ciklu pakāpeniski

Lai izvairītos no stresa un dažādiem miega traucējumiem, svarīgi miega ciklu mainīt pakāpeniski. Vispiemērotākais veids – to darīt ar 15 minūšu intervālu. Ja jums jāceļas agrāk, tad mēģiniet aizmigt 15 minūtes agrāk. Var būt grūti aizmigt uzreiz, tādēļ var izpildīt  kādu relaksējošu procedūru, piemēram, ieiet vannā. Ar dažām naktīm vajadzētu būt pietiekami, lai iejustos jaunajā miega grafikā.

3. Sagatavot istabu miegam

Cilvēka ķermeni  ietekmē gaisma un tumsa. Ārsti pirms gulētiešanas iesaka padarīt guļamistabu tumšāku. Rīta gaisma ķermenim signalizēs, ka jauna diena ir sākusies. Sākt ar lielās gaismas izslēgšanu un vakara lampiņas iedegšanu vakarā. Izslēdziet klēpjdatorus, televizoru un citus gaismas avotus guļamistabā. Šie sīkrīki izstaro zilo gaismu, kas, tāpat kā jebkura gaisma, var izraisīt nomoda stāvokli naktī un sagraut organisma dabisko tieksmi gulēt. Turklāt naktī aizveriet aizkarus un žalūzijas, un jums būs iespēja gulēt mierīgi.

4.Centieties būt konsekventi

Konsekvence ir labākais veids, kā mainīt miega ciklu. Jums vajadzētu pieturēties pie konkrēta gulētiešanas un mošanās laika grafika. Neaizmirstiet par brīvdienām! Ir atļauts pagulēt stundu ilgāk sestdienās, bet jums ir jābūt atpakaļ uz pareizā ceļa  jau svētdien. Tas palīdzēs jūsu organismam aprast ar jauno “rutīnu”.

5. Nemokiet sevi!

Ja esat darījuši visu iespējamo lietas labā, lai aizmigtu, un jūs joprojām dīdāties un grozāties, jums vajadzētu piecelties un sākt darīt lietas, kuras nebija laika paveikt dienas laikā. Nemokiet sevi! Dariet kaut ko, kas neizraisa stresu, līdz jūs atklāsit, ka jums ir apnicis. Kā likums, 30 minūtes garlaicīgu darbību būs pietiekami, lai atgrieztos gultā.

6. Sekojiet miega higiēnai!

Miega higiēna ir tikpat svarīga kā personiskā higiēna. Galvenais mērķis laba miega higiēnai – sagatavot ķermeni nakts miegam. Ir nepieciešams, lai guļamistabā būtu tumšs, kluss un izvēdināts. Turklāt, ja atcerēsities pirms gulētiešanas neēst, jums labāk izdosies daži vingrinājumi, kas atbrīvos no saspringuma, un relaksējošas aktivitātes.

7. Pārtrauc atlikt modinātāja zvanu!

Visi zina par vilinošajām piecām papildu minūtēm no rīta. Diemžēl tas nepalīdz, turklāt piecas papildu minūtes gultā var pārvērsties desmit minūtēs vai pusstundā, un jūs sapratīsit, ka esat aizgulējies.

Rīts, kas sākas ar stresu, nav labs dienas sākums. Ir daudzi veidi, kā apturēt modinātāja pogas nospiešanuVisefektīvākā  metode – novietot modinātāju otrā istabas pusē. Jums nebūs citas izvēles, kā vien kāpt ārā no gultas.

0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas