Ko darīt, lai diena iesāktos patīkami

0 komentāri

Spirgti no rīta ir tikai gadu veci mazuļi. Visiem pārējiem pamošanās moments ir ne tā jaukākā diennakts epizode. Ir zināms, kas jādara, lai dienas sākums būtu bezsāpīgs un efektīvs.

  • Ja tu patiešām esi nolēmis celties (bet ne inscinēt žāvāšanos un ņurdēšanu, lai tevi liktu mierā), tev nepieciešama gaisma. Tā ieslēdz atmošanās mehānismu: samazina miega hormona melatonīna izstrādi un palielina “enerģiskā” hormona kortizona pieplūdumu. Bet pamošanās procesam jābūt pakāpeniskam, tad dienas gaitā tu nemetīsies virsū cilvēkiem ar dunci vai revolveri. Vispirms ieslēdz lampu pie gultas, tad atvelc viena loga aizkarus, pēc tam — visu citu.
  • Būtu barbariski tevi, tikko atvērušu acis, uzreiz aicināt žonglēt ar hantelēm. Veic rīta rosmi, guļot gultā. Guļot uz muguras, ievelc vēderu tā, lai naba tiektos uz mugurkaulu, velc to ribu virzienā, pēc tam atpakaļ. Iedomājies, ka ar savu presi esi saspiedis apelsīnu un ripini to pa iekšām. Šis vingrinājums aktivizē muskuļus un izdzenā asinis no iekšējiem orgāniem pa visu ķermeni. Paripini “apelsīnu” 10 sekundes, tikpat ilgi atpūties, pēc tam atkārto kompleksu vēl trīs reizes.
  • Miegā, pat ja guli viens, tu zaudē šķidrumu. Nakts gaitā ar sviedriem un elpošanu tiek izdalīts līdz litram ūdens, un šāda atūdeņošanās kļūst par cēloni vispārējam gurdenumam. Situāciju uzlabos glāze ūdens uzreiz pēc pamošanās — turklāt tu sagatavosi kuņģi brokastīm. Ja dzer ķermeņa temperatūras ūdeni, organisms to uzsūc ātrāk.
  • Tavi pirksti domāti ne tikai TV pults spaidīšanai. Galvas masāža matu mazgāšanas laikā atbrīvo endorfīnus un stimulē asins pieplūdi, kas veicina normālu matu augšanu. Piecas minūtes masē matu folikulas, fokusējoties uz deniņiem un galvas pamatni.
  • Noberzējies prātīgi. Pārmet dvieli pār muguru, labā roka augšpusē, kreisā tur “inventāru” ap muguras vidu. Velc dvieli uz leju, kamēr jūti patīkamu pastiepumu labajā plecā un tricepsā. Aizturi uz 30 sekundēm, pēc tam velc atpakaļ uz augšu un aizturi vēl 30 sekundes. Samaini rokas. Izdari vingrinājumu 2 reizes uz katru pusi. Tas palīdzēs atbrīvoties no pēcmiega saspringuma plecos, mugurā un neļaus dienas ritumā uzrasties galvas sāpēm.
  • Esi “labs puika” un aizmirsti brokastīs par alu. Čempiona brokastu recepte ir vienkārša: zemeņu kokteilis (zemenes asinīs stabilizē holesterīna līmeni) no piena ar zemu tauku saturu un ar medu un vanilīnu + auzu pārslu putra + pekanas rieksti (vitamīna E un selēna avots, kas noderīgi matiem un ādai).
  • Parādiet cilvēku, kurš mīl ceļu no mājām uz darbu! Sporta psihologs Kostas Karageorgis iesaka ceļā klausīties mierīgu mūziku — tas pazeminās stresa līmeni, nomierinās sirdsdarbību.
  • Tikai mazāk gudri un nervozi darbinieki uzreiz metas pārskatīt pastu vai pie darba galda. Psiholoģe Glena Viljamsa iesaka ziedot 10-15 minūtes, lai plūstoši ieietu darba dienā — pastaigāt pa telpām, sasveicināties ar kolēģiem, iedzert tasi kumelīšu tējas. Pēc tam vari ķerties pie darba — tavs rīts ir noslēdzies veiksmīgi.
Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk
0 komentāri
Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas