Alus etiķetes, ko esi aizmirsis vai nekad neesi redzējis

4 komentāri

Laikā, kad dažādās mākslas un popkultūras jomās jaušami nospiedumi no 1980. gadiem, šodienas jauniešu (un ne tikai) uzmanībai piedāvājam aplūkot “mākslu”, kas savulaik rotāja dzērienu pudeles. Atspirdzinošo dzērienu etiķešu kolekciju laipni ļāva iemūžināt pankroka grupas Inokentijs Mārpls mūziķis un radio NABA dīdžejs Raimonds Lagimovs jeb Dambis.

Vārds “kolekcionēšana” nav īstais, runājot par Dambja rūpību pret etiķetēm. ”Es etiķetes nekad īsti neesmu krājis, nekad neesmu pievērsies to apzinātai kolekcionēšanai. Kuras man kaut kā ir gadījušās, tās esmu pielicis klāt pie citām. Bet tā, ka es speciāli gāju uz veikalu pirkt alu, lai dabūtu etiķeti, nekad neesmu darījis,” stāsta mūziķis. Viņš atklāj, ka savulaik, paša vārdiem, nav metis ārā arī pastmarkas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Nelielu ieguldījumu dzērienu etiķešu kolekcijā devis arī Dambja tēvs Niks. ”Viņš izvilka no kaut kurienes un man iedeva dažas agrīnās etiķetes – papildināja manu kolekciju. Vienu ļoti vecu es atradu mājās zem ledusskapja,” šodien smejot atceras Dambis. Pirmās etiķetes no pudelēm Raimonds noņēma, kad vēl bija bērns – apmēram desmit gadu vecumā, bet senākie kolekcijas eksponāti alus pudeles rotājuši pat 1960. gados.

Interesanti, ka agrāk uz etiķetēm ar procentu zīmi, kas bieži svārstījās padsmit procentu robežās, norādīja nevis alkohola saturu dzērienā, kā tas ir šodien, bet alus blīvumu – jo lielāks cipars, jo blīvāks un attiecīgi arī biezāks alus. Jo alus biezāks, jo tas ir stiprāks.

Tā kā Dambim nav sveša mākslinieciskā noformēšana (sevis izdotajiem albumiem galvenokārt pats arī veido dizainu), jautāju, kā viņš vērtē agrāko dienu etiķetes salīdzinājumā ar šiem darinājumiem mūsdienās. ”Pa desmitgadēm, protams, var novērot stila iezīmes. Agrāk diezgan bieži etiķetes bija ļoti askētiskas, tāpēc ka tai nevajadzēja tik ļoti pildīt pievilināšanas lomu. Senāk nebija tik ļoti plaša alus izvēle, bija jāņem, kāds ir. Astoņdesmitajos, pieļauju arī septiņdemistajos populārs bija Senču alus. Es domāju, viens no populārākajiem, tāpēc ka bija lēts. Citas attiecības bija arī pret pudeli. Piemēram, varēja nodot trīs tukšas Senču alus pudeles un dabūt vienu pilnu pretī,” stāsta Dambis.

Galerijā apkopotas dzērienu etiķetes no Dambja kolekcijas, aptverot laika posmu no 1960. gadu otrās puses līdz 1990. gadu vidum.

4 komentāri

TOP komentāri

  • ghj
    0

    ghj

    Ja alus ir "dzīvs", tad grādi var mainīties un tos norādīt nav jēgas.

    27.02.2015 05:11

  • kā tad var zināt
    0

    kā tad var zināt

    cik grādi, ja ir tikai tas sausnas saturs norādīts? Bet pievērsiet uzmanību cenai! 39 kapeikas.

    26.02.2015 23:41

  • ghj
    0

    ghj

    Tie nav grādi, bet gan sausnas saturs. Ja uzrādīts alkohols, tad tā arī rakstīts: ALK. TILP. % .

    26.02.2015 21:30

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Kā atrast dāvanas, izvairoties no Ziemassvētku kņadas?

Ir pieņemts domāt, ka Ziemassvētku laikam ir jābūt mierīgākajam un klusākajam laikam gadā. Tomēr pirmssvētku periods parasti ir pilns ar steigu, simts darbiem, pirkumiem, rosīšanos virtuvē un nebeidzamiem sarakstiem. Kā iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai tas nepārvēršas galvassāpēs?

Preces vai dāvanu kartes – kura ir labākā dāvanu izvēle?

Preces vai dāvanu kartes - kura ir labākā dāvanu izvēle?

Dāvanas izvēlēties nekad nav vienkārši. Jo ļaunāk, ja tas ir kļuvis par pienākumu. Ziemassvētku laiks ir neizbēgams dāvināšanas (un arī saņemšanas) laiks, kas nozīmē – ir jāmeklē un jāpērk dāvanas! Tomēr, ja šis process kļūst par tukšu pienākumu, tas var sagādāt nevajadzīgu stresu un pat negatīvas emocijas. Katru gadu viens un tas pats… Ja tā ir noticis – šogad vajag censties paskatīties uz dāvanu meklēšanu un gatavošanu pavisam citā gaismā! Lasi tālāk un uzzini – kā!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas