Bedrīšu dēļ ievērojami pieaudzis avāriju un auto bojājumu skaits

2 komentāri

Mainīgie laika apstākļi šoziem noveduši pie intensīvas bedru veidošanās, un tās arvien biežāk ir cēlonis satiksmes negadījumiem un automašīnu bojājumiem. 

Uz Latvijas ceļiem ziemā bedres labo ar aukstā asfalta tehnoloģiju. Šobrīd jau saremontēti vairāk nekā divi tūkstoši kvadrātmetru – tas ir divreiz vairāk, nekā šajā laikā pagājušogad.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

”Bedrītes veidojas dažu stundu laikā, temperatūrai ejot cauri nullei. Mainoties šiem te atkušanas – sasalšanas cikliem, slodžu ietekmē bedres veidojas ļoti intensīvi. Tas, ko mēs šobrīd darām – cenšamies operatīvi saremontēt visas bedrītes pirmkārt uz A klases ceļiem, un protams arī uz B klases ceļiem,” norāda Latvijas autoceļu uzturētāja valdes loceklis Guntis Karps.

Foto: LETA

Foto: LETA

Bedru dēļ gandrīz uz pusi pieaudzis apdrošināšanas pieteikumu skaits. Riepas un automašīnas iedzīvotāji bedrēs sabojā katru dienu, un apdrošinātāji šogad plāno ievērojamu izmaksu pieaugumu.

Ziemā lāpa tikai avārijas bedres. Par tādam tiek uzskatītas tās, kuru platība pārsniedz 10 kvadrātcentimetrus, bet dziļums – 5 cm. Speciālists atzīst: netiešā veidā pie bedru veidošanās ir vainīgs arī sāls, ar kuru intensīvi kaisa ielas un ceļus.

”Nu sāls pats par sevi neveido bedrītes. Sāls piesaista ūdeni, ūdens veido bedrītes. Tā kā zināmā mērā kaut kādas kopsakarības var vilkt ar to,” skaidro Guntis Karps.

Proporcionāli bedru skaita pieaugumam, palielinās darbs arī apdrošinātājiem. Pēc kompānijas BTA aprēķiniem, atlīdzību pieteikumu ir teju uz pusi vairāk.

”Šis gads, salīdzinot ar pērnā gada statistiku liecina par to, ka bedres ir vairāk, un gadījumi ir pieteikti vairāk. Tas ar apmēram 40% apmērā pieaugums,” norāda BTA Atlīdzību departamenta Autonodaļas vadītāja Viktorija Galanova, ”Noslodze ir tā, ka, ja salīdzina janvāra mēnesi, tad plus 2 gadījumi dienā. Tas ir daudz. Ja salīdzina ar 2012. -2013. gadu – tad tas ir vairāk, jā, noteikti.”

Atkarībā no apdrošināšanas veida, vidējas izmaksas sastāda no 200 līdz 400 EUR par vienu gadījumu.

Par galvaspilsētas ielām ir atbildīga pašvaldība. Kopš gada sākuma Satiksmes vadības centrs jau ir saņēmis 1000 ziņojumus par bedrēm. Ir salabotas bedres 2602 kvadrātmetru platībā, kas izmaksāja vairāk nekā miljonu eiro. Ceļu uzturētāji cer, ka vismaz februārī Latvijā uz ilgāku laiku nostiprināsies sals, un bedres veidosies mazāk.

Laika ziņas

2 komentāri

TOP komentāri

  • Ex
    0

    Ex

    Grants ta netrūkst,bet kādam tā būs jaslauka,jo savādāk visādi alerģiki ņems un atstieps kājas.:)Vienkārši ceļi ir jatīra,ne ar sālsūdeni jalaista.

    31.01.2015 23:08

  • Frenks
    0

    Frenks

    Nu nekaisiet ceļus ar sāi , bet ar granti !Kaisot ar sāli veidojas ūdens , kas sasalstot bojā asfaltu , veidojas bedes .Latvijā grants netrūkst, bet sāls ir jāiepērk . TĀTAD VAR IEEKONOMĒTuz kaisāmo materialu un bedrīšu l'pīšanu ,lai gan ceļu strādnieki šo bedrīšu lāpīšanu gaida kā sauli , jo tas viņiem ir "pļaujas laiks".Lieta tāda ,ka neviens jau nevar izmērīt , cik kvadrātmetru bedrīšu ir aizlāpīts . Cik paši uzdod - tik ir .

    31.01.2015 21:38

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā