Sniega nokušana atklāj traģisku ainu uz Latvijas ceļiem, tomēr naudas to labošanai neesot

0 komentāri

Latvijas ceļi joprojām ir nopietns izturības tests automašīnām – ja nepaveicas un gadās iebraukt kādā no bedrēm, kas pēc atkušņa šķiet uzradušās kā sēnes pēc lietus, īpašniekam jāver vaļā maciņš un jābrauc uz tuvāko servisu. Tuvākajā laikā situācija arī būtiski nemainīsies, jo ceļu seguma kvalitāte ir zema un budžetā neesot līdzekļu, lai tos labotu kopumā, tāpēc iztiek ar ierasto bedrīšu lāpīšanu.

Avārijas bedrīšu lāpīšanai janvārī vien galvaspilsētā Rīgā iztērēti 50 tūkstoši eiro. Visā valstī šogad ceļu remontam plānots tērēt 319 miljonus eiro, kas ir par piektdaļu vairāk nekā pagājušajā gadā. Tas nozīmē – ja finansējums arī nākamajos gados netiks samazināts, pēc gadiem 15 bedrīšu lāpīšana tiks izkausta, vēsta raidījums 900 sekundes.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Foto

Tikmēr apdrošināšanas kompānijas norāda, ka lielākai daļai pēdējās divās nedēļās katra otrā atlīdzība saistīta tieši ar bedrīšu sekām.

Ivars Vismanis Ergo, Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors:

Lielākoties auto ir bojātas riepas un diski, taču mēdz būt situācijas, ka automašīnām ir zemāka piekare un tiek bojāti citi transportlīdzekļa elementi, piemēram, buferi vai ritošās daļas elementi. Ir jāsaprot, ka vecai mašīnai izmaksas ir mazākas, bet jaunām – tās var būt vairāku tūkstošu eiro apmērā. Pērn bija gadījums, ka automašīnai Lexus tika sadauzītas riepas un diski, tur atlīdzība bija 5 300 eiro.

Pēdējos gados apdrošinātāju izmaksas autovadītājiem par zaudējumiem, kas radušies bedru dēļ, ir nemainīgi augstas – aptuveni 750 tūkstoši eiro gadā. Vidēji pērn par 1 šādu bedru izraisīto bojājumu apdrošinātāji izmaksājuši 500 eiro.

Tikmēr Eiropā bedrīšu remontam tērē mazāk līdzekļu, jo tur ceļu stāvoklis ir krietni labāks. Arī pie mūsu kaimiņiem Lietuvā un Igaunijā situācija ir labāka, jo 90. gados tika veikti ceļu remonti, bet pie mums – nē.

Šobrīd ziemas atkušņa apstākļos uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu dienu laikā.

Ja ceļa segums tiek labots laicīgi, avārijas bedres nemēdz veidoties, taču Latvijā ir trīs tūkstošu kilometru ceļu ar asfaltbetona segumu, kas ir avārijas vai sabrukušā stāvoklī, kur bedres veidojas ik gadu.

Video

0 komentāri
Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ko Ziemassvētkos dāvināt bērniem, lai acīs starotu patiess prieks?

Ziemassvētki bērniem ir ļoti īpaši svētki – Ziemassvētku vecītis, eglīte, sniegs, piparkūkas, lampiņas, svecītes, dzejoļi un protams – dāvanas! Bez dāvanām bērnam, visticamāk, mūsdienās nav iedomājami Ziemassvētki, jo tieši tāpēc taču tiek rakstītas vēstules vīram uz Ziemeļpolu, lai izstāstītu savas kvēlākās vēlēšanās, ko svētkos gribētu saņemt šogad!

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas