Ar jauniem luksoforiem cenšas samazināt ”melnos punktus” Rīgā

0 komentāri

Tā dēvētie “melnie punkti” jeb vietas, kur bieži notiek avārijas, ir arī Rīgā. Analizējot satiksmes negadījumu skaitu, šādās vietās tiek mainīta satiksmes organizācija un ierīkoti jauni luksofori. Tikmēr autoeksperti uzskata, ka satiksme Rīgā būtu jāregulē efektīvāk.

Maskavas ielā, Ķengaragā, kur ir trīs braukšanas joslas katrā virzienā un bija gājēju pāreja, vēl nesen notika avārijas un cieta cilvēki. Pēdējo divu gadu laikā tur notikuši seši satiksmes negadījumi un cietuši divi gājēji. Šoruden tur tika uzstādīts luksofors un avārijas vairs nenotiek.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Skatīt vairāk

Ilze Dimante, RD Satiksmes departamenta pārstāve

Pamazām tiek likvidētas neregulējamās gājēju pārejas, kur ir divas vai trīs braukšanas joslas vienā braukšanas virzienā. Satiksmes organizācijas speciālisti regulāri seko situācijai Rīgas ielās, tostarp ceļu satiksmes negadījumiem. Tas ir pirmais kritērijs, pēc kā skatāmies un vērtējam, paralēli ienāk sūdzības un ieteikumi no iedzīvotājiem.

Ja ceļu satiksmes negadījumu skaits konkrētajā vietā sāk pieaugt, drošības speciālisti, ieskaitot Satiksmes departamentu, CSDD, Ceļu un pašvaldības policiju pārstāvjus, sāk analizēt satiksmes organizāciju. Dažreiz pietiek ar to, ka uzliek citu ceļazīmi, un sastrēgumi vai avāriju skaits strauji samazinās.

Raimonds Galviņš, Ceļu policijas bataljona komandiera vietnieks

Kā piemēru var minēt Ulmaņa gatves un Liepājas ielas krustojumu, kur pietika aizliegt kreiso pagriezienu un pavisam uzlabojās visa krustojuma situācija satiksmē. Tāds pats krustojums ir Vienības gatvē un Graudu ielā, kur arī aizliegts kreisais pagrieziens no Centra puses, un uzreiz “korķi” mazinājās. Bet ir krustojumi, kur nepieciešami luksofori, ar ceļazīmēm nepietiek.

Vidēji Rīgā gadā izbūvē sešus krustojumus ar luksoforiem. Izmaksas ir augstas – tās sākas no 10 tūkstošiem eiro un var sasniegt pat vairākus simtus tūkstošus. Nākamgad, ja piešķirs papildu finansējumu, plānots izbūvēt 11 krustojumus. Tikmēr autoeksperti uzskata, ka luksoforu skaitam Rīgā jābūt krietni lielākam. Turklāt Satiksmes departamenta Konsultatīvajai padomei vajadzētu biežāk sekot līdzi luksoforu regulējuma ilgumam.

Juris Zvirbulis, autoeksperts, LAMB prezidents

Tā ir sabiedrības prasība pēc iespējas droši šķērsot ielas. Jebkurš normāls cilvēks ar to rēķinās. Viņš ir neapmierināts un nesaprotošs, ja viņš stāv uz krustojuma, kur nav nevienas mašīnas un viņš nevar uzsākt kustību, ja nepārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tāpat viņš stāv, ja ir neloģisks luksofora regulējums. Bet pret pašu luksoforu nevar būt pretenzijas kā pret regulēšanas veidu.

Kopumā galvaspilsētā ir 360 krustojumu ar luksoforiem. Daļa no tiem neatbilst mūsdienu prasībām, jo tos nevar saslēgt ķēdē un vadīt no vienota vadības centra.

0 komentāri

Skaties.lv e-jaunumi

Cik jauki! Tu esi pieteicies e-jaunumiem!

Skaties.lv e-jaunumi

Piesakies aktuālāko un interesantāko ziņu saņemšanai savā e-pasta kastītē!

Kas ir e-jaunumi?
Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Kā vasarā izskatīties mirdzošai un pievilcīgai? Gatavojies sauļošanās sezonai jau tagad!

Vasara nozīmē sauli, karstumu, košus tērpus un aizvien mazāk un mazāk laika, lai pagūtu parūpēties par to, lai šajā laikā mūsu izskats būtu tiešām veselīgs un pievilcīgs. Tā ir tiesa – vasarā mūsu āda saskaras ar ļoti daudziem izaicinājumiem: karsto sauli, sāļo jūras ūdeni un pilsētas piesārņojumu, tāpēc rūpes par ādu vasaras sezonā ir visnotaļ būtiskas.

Vēl par šo tēmu

Vēl šajā sadaļā

Laika ziņas